وجود دریچههای روی کاپوت و جلوپنجره بزرگ با نشان طلایی ققنوس، نشان میدهد که این مدل مفهومی به یک موتور احتراق داخلی مجهز خواهد بود.
در نمایشگاه حملونقل ژاپن ۲۰۲۵، خودروسازان این کشور محصولاتی غیرمتعارف را به معرض نمایش گذاشتند. لکسوس یک مینیون عجیب و جعبهای شکل مبتنیبر لکسوس LS را معرفی کرد. برند لوکس تویوتا یعنی سنچوری نیز یک مدل مفهومی کوپه را به نمایش گذاشت که توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.
تویوتا سنچوری از سال ۱۹۶۷ تاکنون در بازار ژاپن حضور دارد. این خودرو بهعنوان نهایت تجمل در خودروهای ژاپنی شناخته میشود. در سال ۲۰۲۳ با معرفی یک مدل شاسیبلند، خانواده تویوتا سنچوری گسترش یافت. در واقع تویوتا تصمیم گرفت تا سنچوری را به یک برند مجزا برای خودروهای لوکس تبدیل کند. اکنون با معرفی یک کوپه باشکوه، تویوتا نشان داده که بهدنبال گسترش خانواده برند لوکس خودش است.
مدل مفهومی تویوتا سنچوری کوپه بهعنوان یک نمونه خاص معرفی شده است. به عبارت دیگر، این خودرو یا یک مدل مفهومی است که به تولید نخواهد رسید یا آنکه یک محصول سفارشی برای یک مشتری خاص است. در هر صورت، طراحی آن با مدلهای دیگر سنچوری کاملاً تفاوت دارد. ویژگیهای برجسته این مدل شامل دربهای کشویی هستند که بدون نیاز به ستون B خودرو، باز و بسته میشوند. موقعیت راننده در مرکز خودرو قرار گرفته است و فرمان خودرو نیز طرح مستطیلی دارد. شیشه عقب خودرو نیز حذف شده است. چراغهای جلو و عقب نیز دولایه هستند.
وجود دریچههای روی کاپوت و جلوپنجره بزرگ با نشان طلایی ققنوس، نشان میدهد که این مدل مفهومی به یک موتور احتراق داخلی مجهز خواهد بود. نکته دیگر عدم درج نشان تویوتا است. بنابراین مدل کوپه، محصولی از برند سنچوری خواهد بود. در سبد برندهای تویوتا، سنچوری جایگاه بالاتری نسبت به لکسوس دارد.
اگر این کوپه به مرحله تولید برسد، تنها در ژاپن عرضه نخواهد شد. تویوتا پیش از این نیز علاقه خود را برای جهانیسازی برند سنچوری ابراز کرده بود. مدل شاسیبلند این خودرو اکنون در چین به فروش میرسد. در نتیجه مدل کوپه نیز به بازارهای دیگر عرضه خواهد شد. رونمایی رسمی از تویوتا سنچوری کوپه، در نمایشگاه حملونقل ژاپن که اواخر ماه جاری برگزار میشود، اتفاق خواهد افتاد.
پاسخ ها