دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

«نوید شهریاری» مدیر توسعه فناوری اینتل می شود

«نوید شهریاری» مدیر توسعه فناوری اینتل خواهد شد

اینتل در برهه‌ای بحرانی قرار دارد و به همین دلیل نوید شهریاری می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

مدیرعامل اینتل، «پت گلسینگر»، اعلام کرده است که «نوید شهریاری» جانشین رئیس توسعه فناوری (TD) قبلی، «ان کلِهر» (Ann Kelleher)، می‌شود. این مهندس ایرانی قرار است به‌طور مشترک عملیات‌های مهندسی طراحی اینتل اورگان را از آریزونا اداره کند.

براساس گزارش Oregon Live، نوید شهریاری در برهه حساسی به این مقام دست پیدا می‌کند، زیرا اینتل درحال آماده‌شدن برای عرضه آخرین نسل از فناوری تراشه خود به‌نام 18A است. البته ان کلِهر هنوز در اینتل باقی می‌ماند و بااین‌حال شهریاری از شغل فعلی خود به بخش توسعه فناوری می‌رود تا روزی مسئولیت آن را کاملاً به‌عهده بگیرد.

مدیر توسعه فناوری ایرانی اینتل

نوید شهریاری کار خود را در سال 1989 در اینتل آغاز کرد. درحال‌حاضر او مسئولیت مهندسی طراحی در آریزونا را برعهده دارد، به عبارتی کار او شکاف بین بخش‌های معماری تراشه، تکنولوژی ساخت و تولید انبوه را پُر می‌کند. اکنون او قرار است به بخش توسعه فناوری برود. البته هنوز مشخص نیست که شهریاری چه زمانی جانشین کلِهر خواهد شد، این احتمال وجود دارد که چند سال بعد این اتفاق بیفتد.

«نوید شهریاری» مدیر توسعه فناوری اینتل خواهد شد

اینتل به‌طورکلی در شرایط خوبی قرار ندارد، فروش این سازنده تراشه از سال 2021 تقریباً یک‌سوم کاهش یافته است و قیمت سهام این شرکت در سال جاری میلادی حدوداً نصف شده است. تیم آبی درحال کاهش 15 هزار شغل از طریق بازنشستگی زودهنگام و اخراج کارکنان است تا 10 میلیارد دلار از هزینه‌های سال آینده خود را کاهش دهد.

هفته گذشته نیز اینتل اعلام کرد که 1300 کارگر ایالت اورگان را تا پایان نوامبر اخراج خواهد کرد. این رقم یکی از بزرگ‌ترین تعدیل‌ها در تاریخ این ایالت محسوب می‌شود. این شرکت همچنین 1500 فرد دیگر در سایر ایالت‌ها را تعدیل خواهد کرد. بااین‌حال اینتل روی تراشه‌های جدید 18A خود حساب کرده است تا شاید بتواند از این بحران بیرون بیاید. به‌همین دلیل نوید شهریاری در این زمان بسیار حساس، قرار است نقش مهمی ایفا کند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋