دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

گوگل ظاهرا یکی از ویژگی های آیفون را به اندروید 16 می آورد

گوگل ظاهراً یکی از قابلیت‌های آیفون را به اندروید ۱۶ می‌آورد

نوتیفیکیشن‌های اندروید با این قابلیت پیشرفته‌تر می‌شوند.

به نظر می‌رسد گوگل درحال تست قابلیتی مشابه Live Activities آیفون برای اندروید ۱۶ است. این قابلیت که با نام «Rich Ongoing Notifications» شناخته می‌شود در نسخه بتا اندروید ۱۵ دیده شده اما احتمالاً سال آینده و در اندروید ۱۶ رونمایی می‌شود.

خبرنگار وب‌سایت اندروید اتوریتی قابلیت Rich Ongoing Notifications را در نسخه QPR1 بتا ۳ اندروید ۱۵ به‌صورت API دیده است. این قابلیت به اپلیکیشن‌های اندرویدی اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری درمورد نوتیفیکیشن‌ها در نوار استاتوس نمایش دهند. به‌‌وسیله این API، برنامه‌های اندروید می‌توانند آیکون‌هایی بیضی‌شکل با متن و رنگ پس‌زمینه خود ایجاد کنند که در نوار استاتوس قرار می‌گیرند.

قابلیت Rich Ongoing Notifications تجربه کاربری اندروید ۱۶ را بهبود می‌دهد

قابلیت Rich Ongoing Notifications

برای مثال، وقتی از اپلیکیشن Google Maps استفاده می‌کنید و هم‌زمان درخواست اوبر می‌دهید، از طریق Rich Ongoing Notifications می‌توانید ببینید خودرو اوبر شما دقیقاً چه زمانی می‌رسد. اپلیکیشن‌های اندرویدی با استفاده از این API می‌توانند نوتیفیکیشن‌های پیشرفته‌تر و غنی‌تری به کاربرانشان ارسال کنند.

اگر کاربر آیفون باشید، با قابلیتی به‌ نام Live Activities آشنا هستید. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد قابلیتی مشابه را در اندروید ۱۶ راه‌ بیندازد که تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهد. در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و مدل‌های بالاتر، قابلیت Live Activities به‌عنوان ویجت ظاهر می‌شود و به شما امکان می‌دهد نگاهی به برخی نوتیفیکیشن‌ها و اطلاعات بیندازید.

البته گوگل این قابلیت را از اپل کپی نکرده است. گوگل پیش‌ازاین در اندروید ۱۲ قابلیت مشابهی ارائه داده بود که به کاربران امکان می‌داد بدانند تماس تلفنی آن‌ها چقدر طول کشیده است. نسخه پیشرفته‌تر این قابلیت قرار است سال آینده به اندروید ۱۶ اضافه شود.

گوگل هنوز روی توسعه قابلیت Rich Ongoing Notifications کار می‌کند. البته اطلاعات زیادی درمورد آن وجود ندارد. همچنین API مربوط به آن هنوز کامل در دسترس اپلیکیشن‌های اندرویدی نیست.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋