دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

بریتانیا آخرین نیروگاه زغال سنگ خود را تعطیل کرد. پایان یک تاریخ 142 ساله

بریتانیا آخرین نیروگاه زغال‌سنگ خود را تعطیل کرد؛ پایانی بر یک تاریخ 142 ساله

تنها نیروگاه زغال‌سنگ باقی‌مانده بریتانیا امروز برای آخرین‌بار برق تولید کرد.

بریتانیا، زادگاه انقلاب صنعتی، آخرین نیروگاه زغال‌سنگ خود را تعطیل کرد و به اولین کشور عضو گروه 7 تبدیل شد که تمام نیروگاه‌های زغال‌سنگ خود را خاموش کرده است. این تعطیلی پایانی بر تاریخ 142 ساله بریتانیا در استفاده از زغال‌سنگ برای تولید انرژی است؛ اولین نیروگاه زغال‌سنگ جهان، نیروگاه هلبورن ویاداکت (Holborn Viaduct)، تولید برق را سال 1882 آغاز کرده بود.

براساس گزارش گاردین، تنها نیروگاه زغال‌سنگ باقی‌مانده بریتانیا، Ratcliffe-on-Soar در ناتینگهام‌شایر، پس از 57 سال تأمین انرژی این کشور، امروز برای آخرین بار برق تولید می‌کند و تا چند ساعت دیگر دیگ‌های بخار آن برای همیشه سرد خواهند شد.

سال 2015، بریتانیا به‌منظور دستیابی به اهداف آب‌وهوایی خود برنامه‌هایش را برای بستن کارخانه‌های زغال‌سنگ در دهه آینده اعلام کرد. آن زمان، تقریباً 30 درصد برق این کشور از زغال‌سنگ تأمین می‌شد اما سال گذشته میلادی این عدد حدود یک درصد کاهش یافت.

آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا

هدف بریتانیا این است که تا سال 2050 به انتشار کربن صفر دست یابد؛ همچنین این کشور قصد دارد تا سال 2030 بخش برق را کاملاً کربن‌زدایی کند؛ اقدامی که مستلزم افزایش سریع تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است.

تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا

اکنون بریتانیا اولین کشور عضو گروه 7 است که به کار نیروگاه‌های زغال‌سنگ پایان می‌دهد. از میان سایر کشورهای این گروه، ایتالیا سال 2025، کانادا سال 2030 و آلمان سال 2038 به این هدف خواهند رسید.

اکنون نه‌فقط آخرین کارخانه زغال‌سنگ در بریتانیا تعطیل شده، بلکه این کشور حتی می‌خواهد استخراج زغال‌سنگ را نیز متوقف کند. همین حالا هم تمام زغال‌سنگی که از سال 2014 نیروگاه راتکلیف را تأمین می‌کرد، از ایالات متحده و روسیه وارد می‌شد.

آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا

وزیر انرژی بریتانیا می‌گوید:

«تعطیلی راتکلیف پایان یک دوران است و کارگران زغال‌سنگ می‌توانند به کارشان که به کشور ما برای بیش از 140 سال نیرو بخشیده است، افتخار کنند. ما به‌عنوان کشور مدیون این نسل‌ها هستیم.»

اولین‌ بار سال 2021 به کارکنان راتکلیف گفته شد این نیروگاه اواخر 2022 تعطیل خواهد شد اما مالک راتکلیف، شرکت انرژی آلمانی یونیپر، اعلام کرد نیروگاه طی بحران گازی در سراسر اروپا که به‌دلیل تهاجم روسیه به اوکراین ایجاد شده بود، به کار خود ادامه خواهد داد.

بااین‌حال دیگر کشورها هنوز به انرژی زغال‌سنگ متکی هستند؛ انرژی زغال‌سنگ هنوز هم بیش از 25 درصد برق آلمان و بیش از 30 درصد برق ژاپن را تأمین می‌کند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋