اسنپچت قرار است بزرگترین بازطراحی خود در سالهای اخیر را تجربه کند که ظاهر اپلیکیشن را سادهتر میکند.
اسنپچت قرار است بزرگترین بازطراحی خود در سالهای اخیر را تجربه کند. با این بازطراحی تعداد تبهای اپلیکیشن (از 5) مورد به 3 کاهش پیدا میکند که شامل پیامها، دوربین و فید ویدیوهای تمامصفحه (مانند تیک تاک) میشود. همچنین این شرکت نسل پنجم عینک واقعیت افزوده Spectacles خود را معرفی کرد.
طراحی مجدد این اپلیکیشن که «اسنپچت ساده» نام دارد، در اجلاس سالانه آن اعلام شده است. «ایوان اشپیگل»، مدیرعامل اسنپ، به The Verge میگوید:
«این بازطراحی، استوریها را به مکالمات نزدیکتر و کشف محتوا را سادهتر میکند همچنین دوربین اسنپچت را مستقیم در دسترس افراد قرار میدهد تا خودشان را بیان کنند.»
اسنپچت تاکنون 5 تب اصلی داشت: Snap Map، چتهای خصوصی، دوربین، استوریها و Spotlight (رقیب تیکتاک و ریلزهای اینستاگرام). پس از طراحی مجدد، در کنار استوری دوستان و سازندگانی که دنبالشان میکنید، از طریق تب پیامرسانی به اسنپمپ دسترس خواهید داشت.
همچنین در کنار تب دوربین، فید جدید و یکپارچهای برای کاربران وجود خواهد داشت. در این فید، اسنپ Spotlight را در محتوای برندهای رسانهای مانند والاستریتژورنال و دیلیمیل ادغام کرده است.
درنهایت، اسنپ میگوید هدف اصلی این طراحی مجدد دسترسی راحتتر به اسنپچت و ارائه راهی جذاب برای تماشای ویدیوهایی است که معمولاً برای آن از تیک تاک یا اینستاگرام استفاده میشود.
نسخه جدید عینک Spectacles فقط در دسترس توسعهدهندگان است و اگر قصد ساخت برنامههای واقعیت افزوده جدیدی دارند، باید هزینه اشتراک ماهانه 99 دلاری را پرداخت کنند. این عینک نسبت به نسخه قبلی خود میتواند تصاویر دیجیتال جذابتری تولید کند و براساس یک سیستمعامل نرمافزاری بازطراحیشده به نام Snap OS ساخته شده است.
علاوهبراین، اسنپ با OpenAI، خالق ChatGPT، همکاری کرده تا ابزارهایی به توسعهدهندگان ارائه کند که با آنها میتوانند ویژگیهای هوشمصنوعی خود را برای این عینک هوشمند بسازند.
اولین نسخه Spectacles سال 2016 عرضه شد اما این محصول تاکنون باعث افزایش درآمد اسنپ نشده که تجارت آن بر فروش تبلیغات دیجیتال متکی است.
پاسخ ها