دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

بازگشت یک ماموریت تاریخی؛ بازگشت فضانوردان Polaris Dawn به زمین [تماشا کنید]

بازگشت مأموریتی تاریخی؛ فضانوردان پولاریس داون به زمین برگشتند [تماشا کنید]

کپسول SpaceX Dragon Resilience خدمه این ماموریت را به زمین آورد.

فضانوردان ماموریت خصوصی پولاریس داون (Polaris Dawn) پس از پنج روز پر ماجرا در فضا که شامل اولین راهپیمایی فضایی تجاری بود، به زمین بازگشتند.

کپسول SpaceX Dragon Resilience در حدود ساعت 11:07 (به وقت ایران) روز یکشنبه، 25 شهریور روی آب‌های خلیج مکزیک نشست. راکت مأموریت پولاریس داون روز سه‌شنبه 20 شهریور از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا از زمین بلند شده بود.

ماموریت تاریخ‌ساز پولاریس داون

چند روز پیش، «جرد ایزاکمن»، سرمایه‌گذار پولاریس داون و «سارا گیلیس» (Sarah Gillis) مهندس اسپیس ایکس با انجام اولین راهپیمایی فضایی خصوصی تاریخ‌سازی کردند. آن‌ها در طول ماموریت 20 دقیقه‌ای خود در خارج از کپسول چندین مانور مربوط به لباس فضایی خود مانند بررسی حرکت بازوها را انجام دادند.

در ماموریت پولاریس داون آزمایش‌های مانند ردیابی تغییرات بینایی و سلامت چشم، بررسی نحوه تاثیر ریزگرانش بر جریان خون و نظارت بر اثرات داروها در مدار نیز انجام شده است که برای آماده‌سازی فضانوردان در زمان پروازهای طولانی‌تر آینده طراحی شده‌اند.

همچنین پس از پرتاب، فضاپیمای Crew Dragon در مداری قرار گرفت که در ارتفاع 1400 کیلومتری از سطح زمین است. در واقع آخرین باری که انسان‌ها تا این اندازه از سیاره زمین دور شده‌اند به برنامه اکتشاف ماه آپولو و بیش از نیم قرن قبل (1972) برمی‌گردد.

بازگشت مأموریتی تاریخی؛ فضانوردان پولاریس داون به زمین برگشتند [تماشا کنید]

ایزاکمن تحت برنامه پولاریس داون، در مجموع برای سه‌ پرواز با اسپیس ایکس قرارداده بسته است که اکنون اولین پرواز آن به‌طورکامل انجام شده است. برای پرواز بعدی، آیزاکمن پرواز به تلسکوپ فضایی هابل و بالابردن مدار آن را پیشنهاد کرده است که در صورت موفقیت می‌تواند عمر تلسکوپ را افزایش دهد. او پیش از این نیز در ماموریت Inspiration4 سه روز را با همین کپسول اسپیس ایکس در مدار گذرانده است.

Polaris Dawn چهاردهمین باری است که SpaceX انسان‌ها را به مدار می‌فرستد.

روز گذشته نیز فضانوردان پولاریس داون تصویری را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده بودند که برای ارسال آن از ماهواره‌های استارلینک کمک گرفته شده بود.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋