دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

Researchers: The evolution of the human defense system against viruses began 2 billion years ago

محققان: تکامل سیستم دفاعی انسان در برابر ویروس‌ها 2 میلیارد سال قبل آغاز شد

به گفته محققان، قدمت پروتئین دفاعی «ویپرین‌» در انسان به حدود دو میلیارد سال پیش برمی‌گردد.

به گفته محققان اجداد گیاهان، حیوانات و قارچ‌ها حدود 2 میلیارد سال پیش از گروهی از میکروب‌های پیچیده به نام «Asgard archaea» تکامل یافتند و ما انسان‌ها از اجداد میکروبی خود ژن پروتئین‌های دفاعی را به ارث برده‌ایم تا بتوانیم دربرابر برخی ویروس‌ها ایمن باشیم.

براساس گزارش ScienceAlert، تحقیقات جدید دانشگاه تگزاس (UT) نشان می‌دهد که اگر میراث اجداد تک‌سلولی ما نبود، احتمالاً سیستم دفاعی بدن‌مان به‌خوبی نمی‌توانست با ویروس‌ها مبارزه کند. به عبارتی قدمت پروتئین دفاعی «ویپرین‌» (Viperin) که در خط مقدم بدن انسان قرار دارد، به حدود دو میلیارد سال پیش برمی‌گردد.

تکامل سیستم دفاعی انسان در برابر ویروس‌ها

ریشه درخت زندگی عموماً به سه حوزه تقسیم می‌شود: باکتری‌ها، یوکاریوت‌ها و آرکی‌ها (باستانیان). باکتری‌ها سلول‌های کوچک و ساده و بدون هسته هستند. در مقابل، یوکاریوت‌ها DNA خود را در یک هسته نگه می‌دارند و دارای ارگان‌های تخصصی مانند میتوکندری و ریبوزوم هستند که هر کدام وظایف خاصی را انجام می‌دهند. درنهایت آرکی‌های میکروسکوپی که درعین پیچیدگی، فاقد هسته و اندامک هستند.

تکامل سیستم دفاعی انسان در برابر ویروس‌ها

در سال 2015، دانشمندان برای اولین‌بار یک خانواده جدید باستانی را کشف کردند که شکاف بین باکتری‌ها و یوکاریوت‌ها را پر می‌کند. این سلول‌ها که Asgard archaea نام دارند، درک ما از تکامل حیات پیچیده را تغییر دادند.

برای درک بیشتر چگونگی تکامل حیات پیچیده، محققان دانشگاه تگزاس هزاران ژنوم را با کمک هوش مصنوعی غربال و ژن‌های خاصی را شناسایی کردند. این ژن‌ها باعث تولید پروتئین‌هایی می‌شوند که با ویروس‌ها مبارزه می‌کنند. دو نوع از این پروتئین‌ها ویپرین‌ها و آرگونات‌ها هستند که در موجودات پیچیده وجود دارند.

تکامل سیستم دفاعی انسان در برابر ویروس‌ها

برای آزمایش عملکرد این پروتئین‌ها در سلول‌های زنده، محققان ژن‌ ویپرین‌ها را از ژنوم Asgard archaea گرفتند و آن‌ها را در باکتری E. coli شبیه‌سازی کردند. هنگامی که باکتری در معرض یک ویروس قرار گرفت، برخی از علائم محافظت را از خود نشان داد.

در انسان، ویپرین‌ها بخشی از سیستم دفاعی ذاتی ما هستند. آن‌ها در مبارزه با طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها مانند هپاتیت C و HIV نقش دارند. این پروتئین‌ها باعث می‌شوند تا ویروس‌ها از تولید کپی پروتئین‌های ویروسی در داخل سلول‌های آلوده جلوگیری کنند.

یافته پژوهش حاضر در نیچر منتشر شده است.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋