طبق این گزارش، آمازون و آلفابت میتوانند تا سال 2029 از ارزش فعلی انویدیا پیشی بگیرند.
انویدیا بهعنوان یکی از غولهای هوش مصنوعی درحالحاضر دارای ارزش بازار 2.9 تریلیون دلار است و تنها دو شرکت اپل و مایکروسافت از این آستانه عبور کردهاند. با نگاهی به آینده، آمازون و آلفابت نیز میتوانند از ارزش فعلی انویدیا پیشی بگیرند و حالا در گزارشی گفتهشده این شرکتها تا سال 2029 به لیست شرکتهای 3 تریلیون دلاری اضافه خواهند شد.
براساس این گزارش، ارزش بازار آمازون درحالحاضر 1.9 تریلیون دلار است و این شرکت برای رسیدن به ارزش 3 تریلیون دلاری در سال 2029 باید 58 درصد بازدهی کلی داشته باشد. آلفابت نیز درحالحاضر 2 تریلیون دلار ارزش دارد و برای رسیدن به هدف 3 تریلیون دلار در سال 2029 باید 50 درصد بازدهی کل را گزارش کند.
در ادامه این گزارش به فعالیتهای فعلی شرکتهای مذکور که سرمایهگذاران باید به آنها توجه کنند اشاره شده است.
تجارت الکترونیک، تبلیغات دیجیتال و خدمات ابری تجارتهای اصلی آمازون محسوب میشوند. این شرکت محبوبترین بازار آنلاین ایالات متحده از نظر بازدیدکننده را در اختیار دارد و 41 درصد از فروش داخلی را به خود اختصاص داده است.
آمازون همچنین سومین شرکت بزرگ حوزه فناوری جهان در زمینه تبلیغات است، اما بر رسانههای خردهفروشی تسلط دارد، اصطلاحی که به خدمات تبلیغات دیجیتال ارائهشده توسط خردهفروشان اشاره دارد.
درنهایت، خدمات وب آمازون (AWS) بزرگترین سرویس ابری عمومی است و سهم بازار آن در سه ماهه ژوئن به 32 درصد رسید. «اندی جاسی»، مدیرعامل شرکت، اخیراً به تحلیلگران گفته بود:
«در طول 18 ماه گذشته، AWS بیش از دو برابر بیشتر از مجموع سایر ارائهدهندگان ابری بزرگ، ویژگیهای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی مولد را در دسترس عموم قرار داده است.»
برای آینده، تخمینزدهشده که بخش تجارت الکترونیک آمازون تا سال 2028 سالانه 9 درصد رشد خواهد کرد و هزینههای صرفشده در رسانههای خردهفروشی در همین دوره سالانه 24 درصد افزایش مییابد. فروش سرویسهای ابری نیز طبق پیشبینی کارشناسان تا سال 2028 سالانه 19 درصد افزایش پیدا میکند تا آمازون شانس خوبی برای رشد فروش دورقمی در 4 یا 5 سال آینده داشته باشد.
حوزه اصلی فعالیت آلفابت نیز شامل تبلیغات دیجیتال و رایانش ابری میشود. این شرکت دارای شش محصول است که ماهانه به بیش از دو میلیارد کاربر خدمات میدهد. ازجمله مهمترین آنها میتواند به یوتیوب و موتور جستجوی اینترنتی گوگل اشاره کرد.
طبق این گزارش، آلفابت 27.4 درصد از هزینه کل تبلیغات جهانی سال جاری را به خود اختصاص خواهد داد. این امر باعث میشود تا غول فناوری بیش از پنج درصد از متا پلتفرمز، دومین تبلیغکننده دیجیتال بزرگ در جهان، جلوتر باشد.
از سویی، Google Cloud سومین ارائهدهنده خدمات ابری در جهان است و سهم بازار آن نسبت به سال گذشته به 12 درصد رسیده است.
برای آینده آلفابت پیشبینیشده که هزینههای مربوط به تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان تا سال 2028 سالانه 10 درصد رشد خواهد کرد. با افزایش 19 درصدی هزینههای مربوط به سرویسهای ابری، آلفابت نیز شانس خوبی برای رشد دورقمی درآمد خود در طول 4 تا 5 سال آینده خواهد داشت.
پاسخ ها