دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

متا امکان استفاده از شبکه اجتماعی Horizon Worlds 3D را برای کودکان فراهم کرد

متا امکان استفاده کودکان از شبکه اجتماعی سه‌بعدی Horizon Worlds را فراهم ساخت

اگرچه متا در گذشته هشدار می‌داد که شبکه اجتماعی سه‌بعدی آن در اختیار نوجوانان قرار نگیرد؛ اما اکنون کودکان هم می‌توانند در آن باشند.

متا اخیراً اعلام کرده است که کودکان ۱۰ تا ۱۲ سال می‌توانند شبکه اجتماعی سه‌بعدی این شرکت حضور پیدا کنند. البته این اقدام با درنظر گرفتن موارد مختلف جهت حفظ امنیت کودکان در فضای آنلاین انجام شده‌است و والدین می‌توانند کنترل زیادی روی آن داشته‌باشند.

چه کسانی می‌توانند از شبکه اجتماعی سه‌بعدی متا استفاده کنند؟

متا نه‌تنها صاحب چندین شبکه اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام و فیسبوک است؛ بلکه یک شبکه اجتماعی سه‌بعدی به‌نام Horizon Worlds هم در اختیار دارد. تا به امروز امکان حضور افراد زیر ۱۳ سال در این پلتفرم وجود نداشت؛ اما متا به‌تازگی گفته است که کودکان بین ۱۰ الی ۱۲ سال نیز از این پس قادر خواهند بود تا در محیط سه‌بعدی با دیگر کاربران تعامل داشته‌باشند. البته به‌منظور رفع نگرانی والدین، کنترل ویژه‌ای به آنها جهت بررسی حساب کاربری فرزندان خود داده شده‌است و می‌توانند تجربه کودکان خود را تا حدودی تنظیم نمایند.

یکی دیگر از اقدامات متا در جهت ایمن‌سازی شبکه اجتماعی سه‌بعدی برای کودکان، امکان رتبه‌بندی تجارب مختلف است تا مشخص شود کدام یک از آنها برای هر بازه سنی مناسب‌تر است. والدین کودکان با مشاهده رتبه‌بندی ثبت‌شده، می‌توانند متوجه شوند که چه مواردی برای فرزندان آنها بهتر است. افرادی که قصد داشته‌باشند از این طریق اقدام به ساخت اکانت جدید نمایند، ابتدا باید از طریق حساب کاربری اصلی یکی از والدین خود اقدام کنند که به Horizon Worlds نیز دسترسی داشته‌باشد. کودکان می‌توانند تجربه کاملاً جداگانه‌ای در این محیط را رقم بزند؛ یا اینکه با همان اکانت پدر یا مادر خود و تنها با اعمال محدودیت دسترسی به برخی موارد، فعالیت کنند.

شبکه اجتماعی سه‌بعدی

متا معمولاً اقدامات امنیتی چندانی برای محافظت از کودکان در شبکه‌های اجتماعی تحت مالکیت خود، انجام نمی‌دهد و همواره به همین دلیل مورد انتقادات فراوان قرار گرفته است. البته به‌نظر می‌رسد که این شرایط برای شبکه اجتماعی سه‌بعدی متا کمی متفاوت است و معیارهای متعددی برای حفاظت از کودکان در فضای آن وجود دارد. برای مثال والدین می‌توانند قابلیت چت صوتی برای فرزندان خود را کاملاً غیرفعال کنند یا آن را تنها محدود به مخاطبین خاصی نمایند. همچنین وضعیت کودکان به‌صورت پیش‌فرض دائماً روی آفلاین قرار دارد؛ مگر اینکه یکی از والدین اقدام به تغییر آن نماید. تمهیداتی هم برای جلوگیری از نزدیک شدن دیگر کاربران به کودکان در محیط مذکور درنظر گرفته شده‌است.

در گذشته کاربران تنها می‌توانستند از محیط Horizon Worlds روی هدست‌های واقعیت مجازی بهره ببرند؛ اما اکنون دسترسی به آن روی اپلیکیشن موبایل هم به‌شکل محدود فراهم شده‌است. همچنین اپ مختص به موبایل شاهد بازطراحی بوده است تا بتواند طیف بیشتری از کاربران را در آینده نزدیک به‌سوی خود جذب کند. متا در ماه گذشته هم اعلام کرده بود که کودکان با اجازه والدین خود می‌توانند از قابلیت‌های چت یا تماس در محیط‌های واقعیت مجازی و افزوده استفاده نمایند. احتمالاً در آینده نزدیک شاهد اقدامات امنیتی بیشتر در پلتفرم‌های مختلف متا برای محافظت از کودکان خواهیم بود.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋