دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

پایان رکورد گرما در جولای 2024؛ دما پایین میاد؟

پایان زنجیره رکوردشکنی گرمای هوا در ژوئیه 2024؛ آیا دما پایین‌تر می‌آید؟

دانشمندان آب‌و‌هوای کوپرنیک می‌گویند که ال‌نینو به پایان رسیده است و از این رو دمای ژوئیه امسال اندکی نسبت به ژوئیه 2023 کاهش یافته است.

آژانس آب‌وهوای کوپرنیک اروپا اعلام کرد که پس رکوردهای پی‌درپی گرمای هوا در 13 ماه گذشته، با کاهش پدیده آب‌و‌هوایی طبیعی ال‌نینو، این رکوردها در ژوئیه به پایان رسیدند. میانگین دما در ماه ژوئیه 2024 (یعنی اواسط تیر تا اواسط مرداد) نسبت به ژوئیه 2023 اندکی کاهش یافته اما دما در ژوئیه 2024 به‌طور میانگین 16.91 درجه سلسیوس بوده که همچنان 0.68 سلسیوس بالاتر میانگین 30 ساله گذشته این ماه است.

براساس گزارش اسوشیتدپرس، در ماه ژوئیه امسال، جهان 1.48 درجه سلسیوس گرم‌تر از دوران پیش از صنعتی‌شدن بود. این میزان افزایش نزدیک به سقف افزایش 1.5 درجه‌ای گرمای جهانی است که تقریباً همه کشورهای جهان در توافقنامه اقلیمی پاریس در سال 2015 پذیرفتند از آن فراتر نروند.

گرمای هوا 2024

دانشمندان آب‌و‌هوای کوپرنیک می‌گویند که ال‌نینو – که به‌طور طبیعی اقیانوس آرام را گرم می‌کند و آب‌وهوا را در سراسر جهان تغییر می‌دهد – 13 ماه گرمای بی‌سابقه را رقم زد. اکنون این پدیده افول می‌یابد و ازاین‌رو دما در ماه ژوئیه امسال اندکی نسبت به ژوئیه 2023 کاهش یافته است. بااین‌حال پدیده لانینو (La Nina) که به خنک‌شدن هوا کمک می‌کند، تا اواخر 2024 ممکن است رخ ندهد.

پایان رکوردشکنی پی‌درپی گرمای هوا در ژوئیه 2024

اگرچه پدیده ال‌نینو شکسته شده، اما هنوز روند کلی گرم‌شدن زمین در جریان است. محققان آب‌وهوای کوپرنیک می‌گویند که این واقعیت که دمای جهانی در بیش از یک سال گذشته رکوردشکنی کرده یا نزدیک به رکورد بوده، هشدار مهمی است. درواقع عامل اصلی این رکوردها به‌طور مستقیم با تجمع گازهای گلخانه‌ای در جو مرتبط است.

پایان زنجیره رکوردشکنی گرمای هوا در ژوئیه 2024؛ آیا دما پایین‌تر می‌آید؟

تغییرات آب‌وهوایی ناشی از عوامل انسانی در سراسر جهان ویرانی به بار آورده است. در شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی هزاران نفر به دلیل باران سیل‌آسا، بادهای شدید، سیل و غیره در هفته‌های گذشته آواره شدند. رانش زمین در جزیره سولاوسی اندونزی رخ داد. مقامات ژاپن نیز اخیراً اعلام کردند که بیش از 120 نفر در گرمای بی‌سابقه توکیو جان خود را از دست دادند.

گفتنی است که ژوئن 2024 نیز با میانگین دمای هوای 16.66 درجه سلسیوس، گرم‌ترین ژوئن ثبت‌شده در تاریخ بود. این موج گرما حتی قطب جنوب را نیز تحت تأثیر قرار داد و باعث افزایش 10 درجه سلیسوس دمای میانگین آن شد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋