دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

ظاهرا ARM در حال توسعه یک GPU بازی برای رقابت با Nvidia و AMD است

آرم ظاهراً درحال توسعه پردازشگر گرافیکی گیمینگ برای رقابت با انویدیا و AMD است

احتمال دارد که GPUهای آرم در پردازش هوش مصنوعی نیز کاربرد داشته باشند.

به نظر می‌رسد شرکت آرم (ARM) قصد دارد پردازشگر گرافیکی مخصوص گیمینگ خود را توسعه دهد. اگر این شایعه صحت داشته باشد، این شرکت بریتانیایی می‌خواهد وارد بازاری شود که اکنون تحت سلطه انویدیا، اینتل و AMD است. به گفته منابع آگاه، این تراشه‌ها در پردازش هوش مصنوعی نیز کاربرد خواهند داشت.

براساس گزارش منابع آگاه Globes، آرم حدود صد مهندس مختلف در زمینه توسعه تراشه و نرم‌افزار را در تأسیسات خود به کار گرفته است تا بر پروژه جدیدی نظارت کنند. به نظر می‌رسد که این پروژه مربوط به توسعه پردازشگرهای گرافیکی برای ویدیوگیم‌ها باشد؛ ممکن است فناوری آرم برای پردازش هوش مصنوعی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

توسعه پردازشگر گرافیکی گیمینگ توسط آرم

پردازشگر گرافیکی آرم

شرکت آرم با فضای GPU گیمینگ غریبه نیست، زیرا پیش‌تر این شرکت معماری‌های GPU مانند Mali و Immortalis را توسعه داده بود اما کاربرد آن‌ها برای موبایل است. همچنین این شرکت در تیرماه امسال فناوری افزایش‌دهنده کیفیت گرافیکی اختصاصی خود را معرفی کرد که می‌تواند بازی‌های موبایل با توان پردازشی کمتر را روان‌تر اجرا کند. اکنون تراشه GPU جدید این شرکت احتمالاً برای لپ‌تاپ و سیستم‌های دسکتاپ خواهد بود.

ARM مدتی است که در حوزه تجارت تراشه فعالیت می‌کند و سهمی را هم از این صنعت تصاحب کرده است. بااین‌حال، این شرکت ظاهراً مصمم است تا به سمت افق‌های جدید حرکت کند. احتمال دارد آرم بخواهد مسیر انویدیا را در پیش بگیرد و در بخش گیمینگ و هوش مصنوعی متمرکز شود.

البته آرم هنوز این اطلاعات را تأیید نکرده است، بااین‌حال اگر درست باشند، بازار GPUهای گیمینگ رقابتی‌تر از قبل خواهد شد. آیا کارت‌ گرافیک‌های Arm راه خود را به سیستم‌های گیمینگ پیشرفته کاربران باز خواهند کرد یا انویدیا همچنان بر این بازار تسلط خواهد داشت؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋