دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

سریعترین روش توقیف خودرو مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان

سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان

نیاز است تا مصرف‌کنندگان ایرانی سریع ترین راه توقیف خودرو را بدانند تا در صورت لزوم از حق خود دفاع نمایند.

این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرف‌کنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمت‌ها در هر لحظه تغییر می‌کنند و همین مساله باعث برهم خوردن معادلات می‌شود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.

به طور معمول هنگامی که فروشنده و خریدار در مراحل نقل‌وانتقال خودرو به مشکل برخورد می‌کنند، نیاز به توقیف خودرو احساس می‌شود. با این حال موارد دیگری نیز برای توقیف وجود دارند. نیاز است تا مصرف‌کنندگان ایرانی سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو را بدانند تا در صورت بروز مشکل، بتوانند اتومبیل فرد متخلف را به وسیله ابزارهای قانونی توقیف کنند.

دلایل توقیف خودرو و راهکار جلوگیری از آن

توقیف خودرو به دو دلیل اتفاق می‌افتد. دلیل نخست شکایت یک شاکی خصوصی به دلایل موجه است. در این حالت شاکی خصوصی از طریق حکم دادگاه و با کمک پلیس، اتومبیل شما را توقیف می‌کند. طی وضعیتی دیگر، اتومبیل به دلیل تخلفات حادثه‌ساز توسط پلیس توقیف شده و به پارکینگ منتقل می‌شود. در مطلب امروز، نوع اول توقیف را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سریع ترین راه توقیف خودرو

برای آن‌که از یک نفر شکایت کنید و اتومبیل او را توقیف نمایید، راه‌های متفاوتی وجود دارد. حتی گاهی اوقات ممکن است این توقیف به خرید و فروش خودرو مرتبط نباشد و به دلیل بدهکاری فرد، اتومبیل او توقیف شود. در ادامه سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو از طریق مجاری قانونی را بررسی می‌کنیم:

سریع ترین راه توقیف خودرو در سه حالت به شرح زیر است:

توقیف خودروهای دارای سند از طریق ثبت اظهارنامه

امروزه برگ سبز خودرو به عنوان سند خودرو شناخته می‌شود. اگر خودرویی سند مشخص یعنی برگ سبز داشته باشد، می‌توانید با ثبت اظهارنامه در اداره ثبت اسناد نسبت به توقیف آن اقدام کنید. در این حالت نیاز است تا شماره پلاک و مشخصات دیگر خودرو را بدانید. مالک خودرو پس از ثبت اظهارنامه پرداخت بدهی، به مدت 10 روز فرصت دارد تا این بدهی را پرداخت کند.

سریع ترین راه توقیف خودرو

در صورت عدم پرداخت، مالک می‌تواند حکم دادگاه را برای اجرای قانون بگیرد و اتومبیل متهم را توقیف کند. در صورتی که شماره پلاک خودرو را نمی‌دانید، می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن‌های چک کردن خلافی و خدمات آنلاین قضایی، شماره پلاک فرد را از طریق کدملی او به دست آورید. این نوع توقیف در مواردی همچون درخواست پرداخت مهریه یا دیون مالی رخ می‌دهد.

توقیف خودروهای فاقد سند از طریق حکم قضایی

توقیف خودرو از طریق حکم قضایی،‌ یک رویه طولانی برای توقیف خودرو است. این اتفاق هنگامی رخ می‌دهد که خودرو متهم قول‌نامه‌ای بوده و سند نداشته باشد. همچنین شما به عنوان شاکی، باید مبلغی را به عنوان هزینه تمبر برای بررسی دادخواست توقیف خودرو بپردازید. این نوع توقیف هنگامی رخ می‌دهد که اتومبیل شما سرقت شده باشد یا آن‌که یک خودرو برای شما و سایرین ایجاد مزاحمت کرده باشد.

توقیف خودرو به دلیل عدم تعویض پلاک

این نوع از توقیف مربوط به زمان نقل و انتقال خودرو است. امروزه فروشنده هنگام خرید و فروش خودرو،‌ به خریدار وکالت‌نامه برای تعویض پلاک می‌دهد تا او بدون نیاز به حضور فروشنده، بتواند نسبت به تعویض پلاک اقدام کند. این وکالت‌نامه‌ها مدت‌دار هستند و در صورت عدم مراجعه خریدار برای تعویض پلاک، می‌توانید نسبت به توقیف خودرو اقدام کنید. سریع ترین راه توقیف خودرو در این حالت ثبت درخواست توقیف پلاک از طریق مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور است.

مثال‌هایی از توقیف خودرو

توقیف قانونی با حکم قضایی و سلب امکان خرید و فروش

اگر مالک خودرو به فردی بدهکاری مالی داشته باشد، آن فرد می‌تواند مال او یعنی خودرویش را متوقف کند. سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو در این شرایط، گرفتن حکم قضایی و ممنوع کردن خریدوفروش خودرو است. در واقع مالک خودرو به فرد بدهکار است اما نمی‌تواند اتومبیلش را برای پرداخت این بدهی بفروشد. مالک خودرو برای‌ آن‌که اتومبیلش را از توقیف خارج کند، باید بدهی‌اش را پرداخت نماید.

سریع ترین راه توقیف خودرو

توقیف قانونی دردسرهای بسیاری را برای مالک به همراه خواهد داشت. او در ابتدا باید بدهی‌اش را پرداخت کند تا بتواند خودرویش را بفروشد. با این حال اگر تخلفات دیگر همچون دیرکرد در پرداخت عوارض آزادراهی، نداشتن بیمه شخص ثالث یا جریمه‌های رانندگی داشته باشد، خودرو همچنان در توقیف قانونی باقی خواهد ماند.

ممکن است مالک خودرو نسبت به پرداخت بدهی خود کوتاهی کند. در این حالت سریع ترین راه توقیف خودرو، توقیف فیزیکی آن با حکم قضایی است که در قسمت بعدی به آن می‌پردازیم.

توقیف فیزیکی خودرو، وقتی خودرو غیرقابل استفاده می‌شود

اگر فرد بدهکار نسبت به پرداخت بدهی کوتاهی کند، طلبکار می‌تواند خودرو را به عنوان یکی از اموال بدهکار به دادگاه معرفی کند. در این حالت دادگاه حکم به توقیف فیزیکی خودرو صادر می‌کند. مامور دادگاه به محل پارک خودرو مراجعه می‌کند و پس از بررسی آن، اتومبیل را به صورت فیزیکی توقیف می‌کند. این توقیف با نصب قفل چرخ روی خودرو یا حمل آن به پارکینگ همراه خواهد بود. در این حالت فرد متهم اجازه استفاده از خودرو را ندارد و همچنین نمی‌تواند خودرو را بفروشد یا به شخص دیگری واگذار کند.

 سریع ترین راه توقیف خودرو، توقیف پلاک به صورت آنلاین

سریع ترین راه توقیف خودرو هم‌اکنون، توقیف سیستمی خودرو از طریق سایت پلیس راهور است. در این حالت شماره پلاک خودرو متهم را در سامانه راهور ثبت می‌کنید تا درخواست توقیف پلاک برای این خودرو ایجاد شود. پس از صدور حکم فیزیکی توقیف توسط مراجع قانونی، فرد دیگر امکان فروش خودرو و انتقال آن را نخواهد داشت.

جمع‌بندی

به طور معمول توقیف اتومبیل زمانی اتفاق می‌افتد که دو فرد هنگام مراودات مالی، با یکدیگر دچار مشکل شوند. در این حالت یکی از راه‌های احقاق حق از دست رفته،‌ توقیف خودرو است. برای این کار باید در سازمان ثبت اسناد یا دفاتر قضایی، درخواست توقیف را ثبت کنید.

قفل چرخ

عمده بخش توقیف خودرو به توقیف سیستمی مربوط می‌شود، یعنی حالتی که فرد اجازه خرید و فروش اتومبیلش را نخواهد داشت. با این حال در صورت بروز مشکلات جدی‌تر، امکان توقیف قانونی خودرو نیز وجود دارد. در این حالت متهم نمی‌تواند حتی برای مصارف روزمره از اتومبیلش استفاده کند. باید به خاطر داشته باشید که توقیف خودرو به دلیل شکایت، با توقیف خودرو به دلیل مرتکب شدن تخلفات از سوی پلیس تفاوت دارد.

سوالات متداول

سریع ترین راه توقیف خودرو چیست؟

توقیف خودرو از سه راه امکان‌پذیر است. راه نخست دستور اجرای ثبت به دلیل دیون مالی است. راه دوم توقیف پلاک خودرو است و راه سوم نیز توقیف قانونی از طریق دستورات قضایی خواهد بود.

چه تخلفاتی باعث توقیف خودرو از سوی پلیس می‌شوند؟

پارک در محل ممنوع، تصادف رانندگی منجر به جرح یا فوت، خلافی بالای یک میلیون تومان، ارتکاب دو تخلف حادثه‌ساز به صورت همزمان، رانندگی در حالت مستی یا استفاده از مواد روان‌گردان و مخدوش کردن پلاک از جمله دلایل توقیف خودرو توسط پلیس راهور هستند.

چگونه شکایت قضایی باعث توقیف قانونی خودرو خواهد شد؟

در صورتی که مبالغ جریمه‌های رانندگی فرد زیاد باشد،‌ عوارض شهرداری را برای مدت طولانی پرداخت نکرده باشد، برای افراد جامعه ایجاد مزاحمت کرده باشد یا خودرو سرقتی باشد، می‌توان برای توقیف قانونی خودرو اقدام کرد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋