دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

مطالعه جدید: زندگی پیچیده می تواند 1.5 میلیارد سال قدیمی تر از آنچه قبلا تصور می شد باشد

مطالعه جدید: قدمت حیات پیچیده می‌تواند 1.5 میلیارد سال بیشتر از تصورات قبلی ما باشد

محققان شواهد جدیدی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد حیات پیچیده روی زمین ممکن است در 2.1 میلیارد سال پیش آغاز شده باشد.

اکثر دانشمندان معتقدند حیات پیچیده روی زمین حدود 635 میلیون سال پیش آغاز شد. اکنون محققان شواهد جدیدی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد حیات پیچیده روی زمین ممکن است در 2.1 میلیارد سال پیش آغاز شده باشد، یعنی حدود 1.5 میلیارد سال زودتر از تصورات قبلی دانشمندان.

مطالعات قبلی حاکی از آن بود که حیات پیچیده حدود 635 میلیون سال پیش روی زمین ظاهر شده است؛ سپس در عصر ادیاکاران (Ediacaran) – حدود 635 میلیون تا 541 میلیون سال پیش– با افزایش غلظت فسفر آب دریا به دنبال فعالیت‌های زمین‌ساختی شدید در جهان، حیوانات نسبتاً پیچیده‌ای با بدن نرم پدید آمدند.

اکنون براساس گزارش BBC، محققان دانشگاه کاردیف انگلستان ادعا می‌کنند که نشانه‌هایی از شکل‌های حیات پیچیده پیدا کرده‌اند که 2.1 میلیارد سال پیش شروع شده است.

ایجاد حیات پیچیده روی زمین در 2.1 میلیارد سال قبل

محققان می‌گویند که ساختارهای عجیب و غیرقابل‌توضیحی در ذخایر رسوبی با ضخامت تقریباً 2.5 کیلومتر در شهر فرانسویل گابن کشف کردند که می‌تواند حاوی فسیل‌هایی از اشکال اولیه حیات پیچیده باشد. بااین‌حال، آن‌ها می‌گویند که این اشکال حیات مرموز احتمالاً قبل از اینکه در سطح جهانی گسترش پیدا کنند، از بین رفته‌اند.

شکل‌های عجیب سنگی که شاید مربوط به حیات پیچیده باشد

در این پژوهش، دانشمندان شکل‌های سنگی عجیب‌وغریب باستانی در کشور گابن را تجزیه‌وتحلیل کردند تا بفهمند که آیا حاوی عناصری مانند اکسیژن و فسفر که نشانه‌هایی از حیات تلقی می‌شوند، هستند یا خیر. آن‌ها شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد آب غنی از فسفر به قسمتی از کف اقیانوس ریخته و مخزنی را ایجاد کرده بود که در آن حیات پیچیده اولیه می‌توانست پدیدار شود. درواقع آن‌ها بر این باورند که سطوح بالای اکسیژن و فسفر در اثر برخورد دو صفحه قاره‌ای در زیر آب ایجاد شده است.

به گفته محققان، چنین شرایطی می‌تواند یک دریای کم‌عمق غنی از مواد مغذی ایجاد کند و بستری برای تکامل اشکال پیچیده حیات فراهم کند. این محیط همچنین شرایطی داشته که اجازه فتوسنتز را به موجودات می‌داده و منجر به تولید مقادیر قابل‌توجهی اکسیژن در آب می‌شده است.

بااین‌حال محققان برای اثبات فرضیه خود به شواهد بیشتری نیاز دارند و این یافته‌ها توسط همه دانشمندان پذیرفته نشده است. پژوهش حاضر در نشریه Precambrian Research منتشر شده است.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋