دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

لوگو فناوری بهبود کیفیت گرافیکی خود را معرفی کرد. عملکرد بهتر بازی های موبایل با قدرت کمتر

آرم فناوری افزایش کیفیت گرافیکی خود را معرفی کرد؛ اجرای بهتر بازی‌های موبایل با توان کمتر

فناوری افزایش‌دهنده کیفیت گرافیکی آرم نه‌تنها می‌تواند به افزایش نرخ فریم کمک کند؛ بلکه قادر است میزان شارژدهی در حین بازی را هم افزایش دهد.

شرکت آرم (ARM) به‌تازگی از فناوری افزایش‌دهنده کیفیت گرافیکی (Graphics Upscaler) اختصاصی خود رونمایی کرده است که می‌تواند اجرای روان‌تر بازی‌های موبایل با توان پردازشی کمتر را به ارمغان آورد. این فناوری به‌صورت متن‌باز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.

آنچه باید درباره افزایش‌دهنده کیفیت گرافیکی ARM بدانیم

بسیاری از سازندگان تراشه‌های موبایل از معماری ARM برای تولید محصولات خود بهره می‌گیرند در میان آن‌ها می‌توان به نام‌های مطرحی مثل کوالکام و مدیاتک اشاره کرد. این شرکت بریتانیایی اخیراً از فناوری جدیدی تحت عنوان Accuracy Super Resolution پرده برداشته که به‌منظور بهبود اجرای بازی‌ها روی گوشی‌های هوشمند توسعه یافته است. ابزار گفته‌شده تحت مجوز متن‌باز MIT در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد تا بتوانند بازی‌های خود را بهینه‌سازی کنند.

فناوری افزایش‌دهنده کیفیت جدید ARM براساس فناوری FSR-2 شرکت AMD توسعه پیدا کرده است که از ارتقادهنده موقت گرافیکی برای اجرای بهتر بازی‌های دسکتاپ استفاده می‌کند و می‌تواند فریم‌ریت خروجی را تاحدودی افزایش دهد. برخلاف برخی فناوری‌های مشابه که تنها از یک فریم برای بهبود خروجی بهره می‌گیرند، شاهد پردازش همزمان چندین فریم برای تولید خروجی باکیفیت‌تر در این فناوری هستیم.

افزاینده گرافیکی ARM

افزاینده‌های کیفیت گرافیکی معمولاً در کارت‌های گرافیک پایین‌رده یا پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند که قادر به اجرای بازی‌های سنگین با نرخ نوسازی تصویر قابل‌قبول نیستند. ازجمله نمونه‌های مطرح دیگر در این زمینه می‌توان به انویدیا DLSS و اینتل XeSS اشاره نمود که برای رایانه‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ منتشر شده‌اند. اکنون فناوری افزاینده کیفیت گرافیکی معرفی‌شده توسط ARM می‌تواند در میان معدود ابزارهای موجود برای گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد که نه‌تنها روی اجرای روان‌تر بازی‌ها تأثیر دارد؛ بلکه می‌تواند با کاهش مصرف انرژی، میزان شارژدهی دستگاه‌ها در حین بازی را افزایش دهد.

طبق نتایج ارائه‌شده توسط ARM، فناوری جدید این شرکت توانسته است عملکردی مشابه با فناوری‌های FSR-2 و کوالکام GSR را از خود نشان دهد. ARM ادعا دارد که بهره‌گیری از ابزار مذکور می‌تواند تا ۵۳ درصد نرخ نوسازی تصویر بیشتری در مقایسه با رندر بازی‌ها روی رزولوشن اصلی دستگاه توسط پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 و نمایشگر ۲۸۰۰ در ۱۲۶۰ پیکسل از خود نشان دهد. برای مقایسه می‌توان اشاره کرد که فناوری AMD FSR-2 تنها تا ۳۶ درصد فریم‌ریت بیشتری ارائه می‌کند و عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با نمونه توسعه‌یافته توسط ARM از خود نشان می‌دهد.

ARM ASR

ARM در جدول دیگری اقدام به نمایش عملکرد فناوری ASR روی یک دستگاه دارای تراشه مدیاتک دایمنستی ۹۳۰۰ کرده است. طبق داده‌های جدول مذکور، رندر بازی‌ها روی رزولوشن 540P و ارتقا گرافیکی آن می‌تواند میزان مصرف باتری را حدود ۲۰ درصد نسبت به رندر روی رزولوشن 1080p کاهش دهد.

ARM ASR

پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری ARM اکنون روی کامپیوترهای کوپایلوت پلاس هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و سازندگان مطرحی مثل مایکروسافت، دل‌، لنوو و سامسونگ از چنین تراشه‌هایی روی محصولات خود بهره می‌گیرند. احتمالاً قابلیت افزایش کیفیت گرافیکی ASR می‌تواند به لپ‌تاپ‌های ویندوزی که پردازشگر گرافیکی مجزا ندارند، کمک کند تا عملکرد بهتری در بازی‌ها از خود نشان دهند. البته این لپ‌تاپ‌ها از فناوری Automatic Super Resolution مایکروسافت که به‌صورت انحصاری برای تراشه‌های سری اسنپدراگون X توسعه‌یافته نیز بهره می‌گیرند. همچنین مایکروسافت اعلام کرده مشغول ساخت فناوری افزایش کیفیت گرافیکی جدیدی است که می‌توان از آن روی طیف وسیع‌تری از دستگاه‌های ویندوزی استفاده کرد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋