دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

گوگل ظاهرا عینک هوشمند جدید خود را در I/O به نمایش گذاشت

گوگل در مراسم I/O ظاهراً عینک هوشمند جدید خود را نشان داد

گوگل در خلال مراسم I/O، به‌نظر می‌رسد نمونه اولیه عینک هوشمند آینده‌اش را نیز برای چند لحظه نشان داده است.

گوگل در مراسم شب گذشته خود، عمدتاً روی هوش مصنوعی متمرکز بوده است. این شرکت در پاسخ به قابلیت‌های جدید ChatGPT نیز از Project Astra رونمایی کرد. در ویدیوی معرفی این قابلیت جدید، برای چند ثانیه می‌بینیم که شخصی به‌جای گوشی پیکسل خود، عینکی برمی‌دارد و آن را به چشم می‌زند. اگرچه این عینک در ظاهر معمولی است، اما قاب بزرگی دارد و احتمالاً یک عینک هوشمند مجهز به هوش مصنوعی باشد.

براساس گزارش ورج، گوگل در خلال مراسم I/O خود، به نظر می‌رسد نمونه اولیه عینک هوشمند آینده‌اش را نیز برای چند لحظه نشان داده است؛ این پروژه‌ ممکن است با کمک سامسونگ و شاید حتی کوالکام ساخته شود.

عینک هوشمند گوگل مجهز به هوش مصنوعی

گوگل در مراسم I/O ظاهراً عینک هوشمند جدید خود را نشان داد

همانطور که در گیف بالا مشاهده می‌کنید، شخصی به‌جای گوشی پیکسل، یک عینک با قابی سیاه‌رنگ را برمی‌دارد. در پلان بعدی نیز از نگاه او می‌بینیم که نقاشی دو گربه زنده و مرده به‌همراه یک جعبه روی میز قرار دارند. سپس از هوش مصنوعی می‌پرسد که چه چیزی روبه‌روی اوست؛ پس از چند لحظه کوتاه پاسخی که روی تصویر می‌بینیم «گربه شرودینگر» است.

گوگل در مراسم I/O ظاهراً عینک هوشمند جدید خود را نشان داد
اشاره گوگل به نظریه «گربه شرودینگر» و همچنین عینک هوشمند مرموز خود جالب توجه است.

بدیهی است که هنوز مشخص نیست آیا واقعاً گوگل چنین عینکی را عرضه خواهد کرد یا خیر، اما احتمال دارد گوگل قصد داشته باشد عینک‌ هوشمندی با نمایشگرهای AR ارائه دهد. همچنین در توضیحات یوتوب ویدیوی Project Astra، گوگل می‌گوید که دومین قسمت از دموی این پروژه روی «نمونه اولیه یک عینک» اجرا می‌شود.

البته گوگل سابقه‌ای نسبتاً طولانی در ساخت عینک‌های AR دارد. «گوگل گلس» این شرکت با شیشه‌های کوچک چند سال پیش رونمایی شد، اما چندان مورد پسند کارشناسان و کاربران قرار نگرفت. بااین‌حال، اکنون با روی‌کارآمدن هوش مصنوعی مولد، مخصوصاً با قابلیت‌های صوتی و بصری آن، شاید بتوان گفت که با این فناوری جدید، در آینده گوگل گلس احیا خواهد شد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋