«دیجیفای» گزارشی از کمپین «دیجیفای کلیک» را منتشر کرد.
«دیجیفای» در جریان کمپین «دیجیفای کلیک» موفق شد تقریباً ۲ برابر هدفگذاری اولیه خود، کاربر جذب کند.
به گزارش دیجیاتو، در سال ۱۴۰۱ با افزایش فشار ناشی از تشدید محدودیتهای اینترنتی و فیلترینگ روی کسبوکارها، فروشگاهساز «دیجیفای» کمپین «دیجیفای کلیک» را راهاندازی کرد که در طی آن ساختن سایت با دیجیفای رایگان شد. این فروشگاهساز در این کمپین تلاش کرده است مراحل ساخت سایت را تا حد ممکن در ۶ مرحله ساده و آسان کند. حال دیجیفای گزارشی از این کمپین منتشر کرده است که دادههای جالبتوجهی در آن دیده میشود.
دیجیفای پیش از شروع این کمپین برای جذب ۳۰ هزار و ۵۰۰ کاربر هدفگذاری کرده بود، اما درنهایت ۵۸ هزار و ۸۱۲ کاربر در دیجیفای ثبتنام کردند که ۱۹۲ درصد هدفگذاری اولیه بود. از این میزان، ۹ هزار و ۷۲ سایت با دیجیفای ساخته شده که هزار و ۲۳۶ عدد از آنها فروش دارند.
براساس گزارش دیجیفای، کاربران بیش از هر کانال تبلیغاتی از طریق دیسپلی یعنی تبلیغات بنری و کلیکی جذب این کمپین شدهاند. پس از این کانال نیز شبکههای اجتماعی با سهم ۲۸ درصدی و پیامک با سهم ۲۶ درصدی، بیشترین میزان کاربران را جذب کرده است.
دیجیفای برای جذب کاربران از طریق شبکههای اجتماعی، دو ویدیو برای اینستاگرام تولید کرد: یک ویدیو با همکاری و اجرای ۴ اینفلوئنسر حوزه تکنولوژی و ویدیوی دیگری بهصورت سفارشی توسط یکی از استودیوهای ساخت ویدیو تولید شد.
کاربران، ویدیوی اینفلوئنسرها را مجموعاً حدود ۳۰ هزار ساعت تماشا کردند اما این میزان برای ویدیوی دیگر تنها حدود هزار ساعت بود. همچنین ۱۶ هزار و ۹۲۵ کاربر از طریق تبلیغات اینستاگرام در دیجیفای ثبتنام کردند.
همچنین ۲۶ درصد کاربران از طریق کانال پیامکی جذب شدند. ۱۷۰ هزار نفر از افرادی که پیامک این کمپین را دریافت کردند روی لینک داخل آن کلیک کردند.
در بخش تبلیغات دیسپلی که موفقترین کانال جذب بود، ۲۵۶ هزار نفر روی بنرها کلیک کردند. همچنین دیجیفای سه بنر موفق خود در این کانال را منتشر کرده است.
موفقترین روز این کمپین ۱۰ دیماه بود که در آن هزار و ۹۳۰ نفر ثبتنام کردند و ۲۸۳ سایت بهصورت کامل ساخته شد. در روز ۱۵ اسفند نیز ۳۸ سایت ساخته و کامل شدند.
دیجیفای کوتاهترین زمان ساخت سایت را ۵۳ دقیقه اعلام کرده است. همچنین میانگین زمان ثبت اولین سفارش از سایت ۱۶ ساعت و ۴ دقیقه بوده است. کاربران بیشتر از هر زمانی از روز، ساعت ۷ عصر برای ساخت سایت به دیجیفای مراجعه کردهاند.
از لحاظ ترکیب جنسیتی نیز آقایان ۶۰ درصد و خانمها ۴۰ درصد ثبتنامکنندگان را تشکیل دادهاند. همچنین جوانترین کاربر در زمان ساخت سایت خود، ۱۹ سال و پیرترین کاربر ۵۱ سال سن داشته است.
نکته جالبتوجه دیگر اینکه ۹۱ درصد کاربران برای سایت خود از موبایل استفاده کردهاند و تنها ۹ درصد آنها از کامپیوتر استفاده کردهاند.
تیم پشتیبانی دیجیفای در طول زمان کمپین به حدود ۳۸ هزار پیام در چت آنلاین، هزار و ۸۰۰ تماس تلفنی و ۲ هزار تیکت پاسخ دادهاند.
بیشترین تعداد سفارشی که در سایتهای ساختهشده این کمپین ثبت شده ۵۰۱ سفارش در ۹۰ روز بوده است. رکورد بیشترین سفارش در یک روز نیز ۳۱ سفارش ثبت شده است.
بیشترین تعداد محصول ثبتشده در یک سایت هزار و ۴۱۰ عدد بوده است و متنوعترین سایت دیجیفای نیز هزار و ۶۸۲ محصول بوده است.
پاسخ ها