دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

تراشه Dimension 9300 Plus با پشتیبانی از مدل های هوش مصنوعی گوگل و متا معرفی شد

تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس با پشتیبانی از مدل‌های هوش مصنوعی گوگل و متا معرفی شد

این تراشه با مدل‌های هوش مصنوعی مختلف ازجمله جمینای نانو گوگل و Llama 2 و Llama 3 متا سازگار است.

مدیاتک تراشه جدید دایمنسیتی 9300 پلاس را معرفی کرد. این تراشه برای گوشی‌‌ها و تبلت‌های پرچمدار طراحی شده است و اگرچه نسبت به مدل دایمنسیتی 9300 ارتقای مختصری دارد، اما در پردازش آفلاین هوش مصنوعی و پشتیبانی گسترده‌تر از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) بهبود داشته. این تراشه با مدل‌های هوش مصنوعی مختلف ازجمله جمینای نانو گوگل، Llama 2 و Llama 3 متا سازگار است.

براساس گزارش گیزموچاینا، این تراشه با مدل‌های زبانی بزرگ مختلف سازگار است. مدیاتک ادعا می‌کند که این سازگاری گسترده با LLMها، همراه با فناوری LoRA Fusion روی دستگاه، اکوسیستم اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مولد را تقویت می‌کند.

به ادعای مدیاتک، دایمنسیتی 9300+ اولین تراشه‌ای است که به کارکرد با سرعت بالا در برخی LLM‌های خاص دست یافته؛ به‌عبارت دقیق‌تر، مدیاتک با این تراشه سرعت اجرای 22 توکن‌درثانیه را در مدل هفت میلیارد پارامتری Llama 2 متا ثبت کرده است.

مشخصات تراشه جدید دایمنسیتی 9300 پلاس

تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس با پشتیبانی از مدل‌های هوش مصنوعی گوگل و متا معرفی شد

دایمنسیتی 9300 پلاس که برپایه نسل سوم فرایند 4 نانومتری TSMC ساخته شده است، یک CPU هشت‌هسته‌ای دارد؛ پردازنده این تراشه از یک هسته کورتکس آرم X4 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز، سه هسته کورتکس X4 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A720 با فراکانس 2.0 گیگاهرتز تشکیل شده است.

این تراشه دارای 18 مگابایت حافظه کش است و کنترلر آن از حافظه‌های LPDDR5X و LPDDR5T با حداکثر سرعت 9600 مگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. پردازشگر گرافیکی آن نیز Arm Immortalis-G720 با پشتیبانی از رهگیری پرتو (Raytracing) است. این چیپست همچنین به فناوری Imagiq 990 برای بهبود قابلیت‌های دوربین و MiraVision 990 برای بهبود پردازش محتوای بصری مجهز است.

دایمنسیتی +9300 از فناوری MAGT مدیاتک بهره می‌برد تا هنگام بازی‌کردن با گوشی، بهره‌وری انرژی را افزایش دهد؛ این فناوری به افزایش عمر باتری و خنک نگه‌داشتن دستگاه‌ها کمک می‌کند. از نظر ویژگی‌های ارتباطی نیز این تراشه دارای یک مودم 5G R16، وای‌فای نسل 7 و بلوتوث 5.4 است.

تراشه جدید مدیاتک احتمالاً در گوشی‌ و تبلت‌های ردمی، ویووو و iQOO تعبیه خواهد شد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋