در این مطلب نگاهی به قیمت رنو پیکی و پژو آردی داریم که هر دو خودرو از ارزانترین گزینههای حالحاضر بازار هستند.
افزایش شدید قیمت خودرو در بازار سبب شده است که روزبهروز قدرت خرید مصرفکنندگان ایرانی تحلیل پیدا کند. درنتیجه مشتریان ایرانی توجه بیشتری به خرید خودروهای ارزانقیمت و مسن پیدا کردهاند. قیمت رنو پیکی و پژو آردی، طی مدت اخیر موردتوجه مخاطبان ایرانی قرار گرفته است.
رنو پیکی حاصل تغییراتی است که پارسخودرو روی اتاق و پلتفرم رنو 5 معروف پیاده کرد. این شرکت با نصب موتورهای پراید و هیوندای روی اتاق رنو 5، سعی کرد نسخه جدید، متفاوت و قویتری از رنو 5 سالخورده را تولید کند. البته بهدلیل تغییرات فنی ایجادشده روی رنو 5، دیفرانسیلهای این خودرو بزرگتر شدند و گلگیرها از بدنه بیرون زدند. عبارت پیکی نیز کوتاهشده انگلیسی نام شرکت پارسخودرو است (Pars Khodro-PK).
تولید رنو پیکی از سال 1380 آغاز شد و تا سال 1386 ادامه یافت. واپسین نسخههای این خودرو علاوه بر تغییرات فنی، چراغهای عقب جدیدی نیز در بخش عقب داشتند و نام آنها نیز به نیو پیکی تغییر یافت. قیمت رنو پیکی بهطور معمول کمتر از صد میلیون تومان بوده و خرید آن همچنان برای مخاطب ایرانی امکانپذیر است. البته نسخههای بازسازیشده این خودرو بیش از 100 میلیون تومان قیمت دارند.
مدل | رنگ | وضعیت بدنه | کارکرد | قیمت |
1385 | نوک مدادی | چند لکه رنگ | ۲۰۰٬۰۰۰ | ۸۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
1383 | یشمی | چند لکه رنگ | ۲۰۰٬۰۰۰ | ۶۵٬۸۰۰٬۰۰۰ تومان |
1384 | نقرهای | چند لکه رنگ | ۱۵۰٬۰۰۰ | ۱۳۷٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
1384 | بژ | چند لکه رنگ | ۱۵۰٬۰۰۰ | ۱۰۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
1385 | نقره آبی | چند لکه رنگ | ۱۷۷٬۰۰۰ | ۹۸٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
دیگر خودروی ارزانقیمت این روزها، پژو آردی است. پژو آردی نیز حاصل تغییراتی است که تیم توسعه محصول ایرانخودرو براساس اتاق پژو 405 انجام داد. درواقع ایرانخودرو تصمیم گرفت بهجای عرضه پژو 405 در سه نسخه 1600، 1800 و 2000، تنها پژو 405 را با موتور 1800 به تولید برساند و مدل ارزانتر را با پیشرانه پیکان روانه بازار کند. مدتی بعد از تولید نسخه اولیه پژو آردی، نسخه ارتقایافته این خودرو با نام آردی x نیز به بازار عرضه شد. ایرانخودرو در میانه دهه 1380، مدل دیگری را با پیشرانه 1700 سیسی پیکان کار معروف و با نام پژو روآ روانه بازار کرد.
درحالحاضر قیمت پژو آردی با توجه به سلامت خودرو، بین 90 الی 120 میلیون تومان است. تولید این خودرو از اواخر دهه هفتاد خورشیدی آغاز شد و تا سال 1386 ادامه یافت. ایرانخودرو پس از آن نسخه ارزانسازیشده پژو 405 را با نام پژو 405 GLI روانه بازار کرد.
مدل | رنگ | وضعیت بدنه | کارکرد | قیمت |
1384 | طوسی | چند لکه رنگ | ۳۴۰٬۰۰۰ | ۱۱۸٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
1384 | یشمی | چند لکه رنگ | ۳۰۰٬۰۰۰ | ۱۱۷٬۸۰۰٬۰۰۰ تومان |
1385 | سفید | سالم | ۱۳۰٬۰۰۰ | ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
1385 | یشمی | شاسی ضربهدار | ۲۰۰٬۰۰۰ | ۸۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
پاسخ ها