دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

نسل بعدی پردازنده های اینتل احتمالا Core 200 و Core Ultra 200 نام خواهند داشت

نسل بعدی پردازنده‌های اینتل احتمالاً با نام‌های Core 200 و Core Ultra 200 از راه می‌رسد

سیاست‌های نام‌گذاری اینتل هر سال پیچیده‌تر می‌شوند.

اینتل پس از عرضه پردازنده‌های Meteor Lake، تغییراتی را در سیاست‌گذاری‌های خود اعمال کرد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، تغییر نام این پردازنده‌ها به Core Ultra بود. به‌نظر می‌رسد که این شرکت آمریکایی بار دیگر قصد دارد با تغییر نام محصولاتش، نسل بعدی پردازنده‌های خود را با نام Core 200 و Core Ultra 200 معرفی کند؛ اما دقیقاً این نسل از پردازنده اینتل چگونه رده‌بندی می‌شود؟

آیا سیاست نام‌گذاری پردازنده اینتل گیج‌کننده‌تر می‌شود؟

پردازنده اینتل

به‌گزارش Notebookcheck و به‌نقل از یکی از منابع دنیای فناوری، اطلاعات قابل‌ استنادی وجود دارد که نشان می‌دهد نسل جدید پردازنده اینتل بار دیگر با تغییر نام مواجه خواهد شد. پیش‌ از هر چیز، ظاهراً اینتل قصد دارد مجدداً پردازنده‌های Raptor Lake Refresh را مجدداً با نامی جدید ارائه کند. این پردازنده‌ها پیش‌تر در نسل فعلی با نام‌های Core 3 100U و Core 5 120U به‌همراه Core 150U معرفی شده بودند. این‌بار اما اینتل پردازنده‌های این‌چنینی را تحت عنوان Core 200H در سری‌های مختلف عرضه خواهد کرد.

پردازنده‌های نسل Arrow Lake نیز احتمالاً با نام Core Ultra 200 با پسوند U برای مدل‌های کم‌مصرف و H و HX برای مدل‌های قدرتمندتر از راه می‌رسد. هرچند گسترش تعداد مدل‌های پردازنده اینتل در نسل بعد می‌تواند اتفاق جذابی باشد؛ اما این نوع نام‌گذاری کاربران را از قبل هم گیج‌تر می‌کند. حتی طرفداران اینتل نیز از این سیاست نام‌گذاری پیچیده انتقاد می‌کنند.

فعلاً مشخص نیست که این تغییرات اعمال می‌شوند یا اینتل ترجیح می‌دهد که روند ساده‌تری را انتخاب کند. در هر صورت، باید منتظر اطلاعات رسمی پیرامون محصولات آینده این شرکت باشیم. دیگر گفته‌ها از کنار رفتن هسته‌های LP-E و Hyperthreading در سری پردازنده‌های Arrow Lake حکایت دارند. از دیگر سو، شاید پردازشگر گرافیکی این پردازنده‌ها نسبت به نسل قبل از هسته‌های کمتری برخوردار باشد؛ بااین‌حال عملکرد بهتری را در پردازش‌های گرافیکی شاهد خواهیم بود.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋