دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

فسیل 240 میلیون ساله خزنده اژدها مانند در چین کشف شد

فسیل خزنده‌ای شبیه به اژدها با قدمت 240 میلیون سال در چین کشف شد

دایناسفالوساروس با 32 مهره مجزا، گردن فوق‌العاده بلندی داشت و شبیه به اژدهای گردن‌دراز چینی است.

یک تیم بین‌المللی از دانشمندان چین، ایالات متحده و اروپا فسیل‌های جدیدی با قدمت 240 میلیون سال از خزنده دریایی با نام «دایناسفالوساروس» را کشف کرده‌اند. این پژوهش برای اولین‌بار امکان توصیف کامل این حیوان عجیب و شبیه به اژدها را فراهم کرده است.

براساس مقاله منتشرشده در Earth and Environmental Science، این خزنده گردنی غیرمعمول و بسیار درازی داشته و یادآور تصویر مارمانند اژدها در اساطیر چین است. در سال 2003، یک جمجمه و سه مهره اول گردن دایناسفالوساروس (Dinocephalosaurus orientalis) در استان گوئیژو چین کشف شد و مورد بررسی قرار گرفت. از آن زمان، تعدادی نمونه دیگر در جنوب غربی چین نیز پیدا شد که اکنون در مؤسسه دیرینه‌شناسی مهره‌داران پکن نگهداری می‌شود. این یافته‌ها محققان را قادر ساخت تا در مطالعه‌ای 10 ساله، تقریباً اسکلت کامل این خزنده دریایی را توصیف کنند.

فسیل خزنده‌ای با گردنی بسیار دراز و شبیه به اژدها

فسیل خزنده‌ای شبیه به اژدها با قدمت 240 میلیون سال در چین کشف شد

دیرینه‌شناسان می‌گویند کشف فسیل‌های اضافی به آن‌ها این امکان را داد که برای اولین‌بار این حیوان گردن دراز را به‌طور کامل ببینند. این جانور دراز و مارمانند، موجودات افسانه‌ای چینی را به یاد می‌آورد. ظاهر دایناسفالوساروس بسیار خارق‌العاده است، چراکه حتی در فرهنگ کنونی چین نیز چنین اژدهای گردن‌درازی دارای جایگاه خاصی است؛ ظاهر این موجود منقرض‌شده توجه کارشناسان را جلب کرده است.

فسیل خزنده‌ای شبیه به اژدها با قدمت 240 میلیون سال در چین کشف شد
دایناسفالوساروس زنده‌زا بوده است و در این نقاشی می‌بینیم که نوزاد خود را به‌ دنیا می‌آورد.

دایناسفالوساروس با 32 مهره مجزا، گردن فوق‌العاده بلندی داشت که احتمالاً با تانیستروفئوس هیدرویدها شباهت داشته باشد. تانیستروفئوس (Tanystropheus) در اروپا و چین کنونی و در دوره تریاس میانه زندگی می‌کرد. هر دوی این خزندگان از نظر اندازه مشابه هستند و چندین ویژگی جمجمه آن‌ها یکسان است.

البته دایناسفالوساروس از این نظر منحصربه‌فرد است که در گردن و تنه‌اش مهره‌های بسیار بیشتری نسبت به تانیستروفئوس دارد. دایناسفالوساروس تخم‌گذار نبوده و جنین را در بدن خود پرورش می‌داد و نوزاد را به دنیا می‌آورد. ازسویی به خوبی با محیط اقیانوس سازگار بوده و اندام باله‌ای برای شنا داشته است.

به‌رغم شباهت‌های سطحی، داینوسفالوساروس با پلزیوسارهای معروف که حدود 40 میلیون سال بعد تکامل یافتند و الهام‌بخش هیولای دریاچه نس بودند، ارتباط نزدیکی نداشت.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋