دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

OpenAI احتمالاً در طول معامله 80 میلیارد دلار ارزش دارد

ارزش OpenAI طی قراردادی، احتمالاً به 80 میلیارد دلار می‌رسد

اکنون ارزش شرکت سازنده ChatGPT در کمتر از 10 ماه تقریباً سه برابر شده است و پس از شرکت‌های بایت‌دنس و اسپیس‌ایکس قرار دارد.

به‌نظر می‌رسد که شرکت OpenAI اخیراً قراردادی را تکمیل کرده است که ارزش این شرکت هوش مصنوعی را به 80 میلیارد دلار یا حتی بیشتر می‌رساند. این شرکت بخشی از سهام خود را در یک پیشنهاد به‌اصطلاح مناقصه به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Thrive Capital به فروش خواهد رساند.

نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که ارزش شرکت OpenAI طی قراردادی به 80 میلیارد دلار خواهد رسید؛ به‌ عبارت دیگر، ارزش این شرکت در کمتر از 10 ماه تقریباً سه برابر می‌شود. اکنون OpenAI یکی از باارزش‌ترین استارتاپ‌های فناوری جهان، پس از بایت‌دنس و اسپیس‌ایکس است. از سوی دیگر، «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI نیز درحال مذاکره برای به‌دست‌آوردن سرمایه‌های بیشتر برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود است.

ارزش OpenAI طی قراردادی، احتمالاً به 80 میلیارد دلار می‌رسد

ارزش شرکت OpenAI در سال‌های اخیر

این شرکت هوش مصنوعی اوایل سال گذشته میلادی نیز چنین معامله‌ای داشت؛ شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مانند Thrive Capital ،Sequoia Capital ،Andreessen Horowitz و K2 Global در یک پیشنهاد مناقصه، ارزش این شرکت را حدود 29 میلیارد دلار اعلام کردند. طی این سال‌ها، OpenAI چندین سرمایه عمده را جذب کرده است؛ ازجمله سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری مایکروسافت در سال 2023 که یکی از بزرگ‌ترین حامیان این شرکت محسوب می‌شود.

عرضه ChatGPT در اواخر سال 2022 سروصدای زیادی را پیرامون هوش مصنوعی به‌راه انداخت و شرکت‌ها را بر آن داشت تا به‌دنبال راه‌هایی برای استفاده از قدرت این فناوری باشند. از آن زمان، مدل هوش مصنوعی این شرکت در محصولات مختلفی مانند موتور جستجوی بینگ مایکروسافت به‌کار رفته است.

آخرین محصولی که OpenAI عرضه کرده، ابزار Sora است که می‌تواند از طریق پیام‌های متنی ویدیو تولید کند. همچنین این شرکت پیش‌تر اعلام کرد که درحال آزمایش افزودن حافظه به ChatGPT است تا این ابزار بتواند چت‌های بیشتری از کاربران خود را به خاطر بسپارد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋