بانی مد پا به حوزه فروش اینترنتی کالا دیجیتال گذاشته است و چندین کالای الکترونیکی ازجمله موبایل را به دست مشتریان میرساند.
بانی مد که تاکنون بهعنوان یک فروشگاه اینترنتی در حوزه پوشاک، اکسسوری و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت کرده، در اقدامی جدید، وارد حوزه فروش کالای دیجیتال شده است.
بانی مد از سال 93 با ارائه پوشاک برند جینوست کار خود را در فضای اینترنت آغاز نمود. سپس با اضافهکردن سایر برندهای خارجی و ایرانی در حوزه پوشاک، سبد محصولات خود را کامل کرد و درحالحاضر بسیاری از برندهای مطرح پوشاک کالای خود را در این سایت به فروش میرسانند. علاوه بر لباس، در بانی مد امکان خرید اکسسوری، عطر، محصولات زیبایی و پوست و حتی اسباببازی نیز وجود دارد. طی روزهای گذشته، بانی مد در آخرین اقدام خود، پا به حوزه فروش اینترنتی کالای دیجیتال گذاشته است و چندین کالای الکترونیکی ازجمله موبایل، لپتاپ و هدفون را نیز به دست مشتریان خود میرساند.
درحالیکه بهنظر میرسد اقبال صددرصدی به فروشگاههای آنلاین تخصصی در حوزه فروش لباس در ایران وجود ندارد، اما بانی مد از معدود کسبوکارهای این حوزه است که توانسته تا چندین سال به فعالیت خود ادامه دهد و برخلاف بسیاری از فروشگاههای اینترنتی لباس که خیلی زود به تعطیلی کشیده شدند، در این حیطه دوام آورده است. پیشازاین مجموعههای بزرگی همچون «شیکسون»، «یقه» و «بامیلو» با وجود سرمایهگذاریهای هنگفت، نتوانسته بودند در این حوزه به حیات خود ادامه دهند.
وقتی از استقبال کم مخاطب ایرانی به فروشگاه اینترنتی لباس میگوییم، میتوان نگاهی به روند فروشگاه «مدیسه» داشت که کار خود را با فروش اینترنتی لباس آغاز نمود اما بهمرور کالاهای دیگری ازجمله کالای سوپرمارکتی و الکترونیکی را به سایت خود اضافه کرد که شاید حاکی از کماقبالی به خرید اینترنتی پوشاک باشد.
به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک، بیش از ۲۰ درصد فعالان این حوزه درزمینه محصولات پوشیدنی و لوازم منزل فعالیت دارند. بانی مد نیز در این مجموعه قرار میگیرد و با توجه به رقبای بسیار در این حوزه، باید گفت بانی مد تاکنون خوب پیش رفته است، اما این بهمعنای سادهبودن ورود این برند به حوزه فروش کالا دیجیتال نیست؛ زیرا رقبای کهنهکارتری در این حوزه هستند که باید این مسیر را در کنار آنها ادامه دهد.
نکته قابلتوجه این است که فروشگاه بانی مد، مسیری برخلاف فروشگاهی مثل دیجیکالا را در پیش گرفته. دیجیکالا کار خود را با فروش کالای دیجیتالی آغاز نمود و سپس به حوزههای دیگر نظیر پوشاک ورود کرد؛ هرچند مدیران این مجموعه در یکی از همایشهای سالانه دیجیکالا اعلام کردند که دیجیاستایل نتوانسته توقع آنها را برآورده کنند.
بانی مد اما مسیر را خلاف جهت رودخانه طی کرد و الان به بازار فروش کالای دیجیتال قدم گذاشته؛ بازاری که با وجود بازیگرانی مثل دیجیکالا، تکنولایف، دیجیلند و بازیگران دیگر، بازاری بسیار رقابتی است و تجربه بیشتر رقبا در این حوزه میتواند موانع زیادی بر سر راه مدیران بانی مد ایجاد کند.
درحالحاضر رویکرد بانی مد در فروش کالای دیجیتال بهصورت بازارگاه است، بهاینترتیب که فروشگاههای مختلف، کالای خود را در بستر این سایت قرار میدهند. البته پس از ورود فروشگاههای اینترنتی به بازارگاههای مختلف، تاکنون انتقادات زیادی از سوی مشتریان مطرح شده است، اما بهنظر میرسد که بانی مد قصد ندارد خودش بهعنوان تأمینکننده این کالاها در دنیای تجارت الکترونیکی حضور پیدا کند.
پاسخ ها