نتفلیکس نمیخواهد روی ویژن پرو سرمایهگذاری کند، چرا که هدست اپل بازار چندان بزرگی ندارد.
پیشازاین اعلام شده بود که در هدست ویژن پرو اپل برخی از اپلیکیشنهای محبوب مانند یوتوب، اسپاتیفای و نتفلیکس اپ اختصاصی نخواهد داشت. حالا مدیرعامل نتفلیکس در مصاحبهای گفته است که مقیاس بازار ویژن پرو آنقدر نیست که بتوان برای آن اپ اختصاصی تولید کرد، ولی باید دید در آینده این هدست چه پیشرفتی خواهد داشت.
«گرگ پیترز»، مدیرعامل مشترک نتفلیکس، در مصاحبهای با Stratechery گفت که این شرکت باید مراقب باشد که کجا سرمایهگذاری میکند، چرا که ممکن است واقعاً بازدهی نداشته باشد. او میگوید باید منتظر شد و دید که ویژن پرو چه پیشرفتی خواهد داشت؛ به گفته او، درحالحاضر این هدست در مقیاس نتفلیکس نیست و به مشترکین این شبکه چندان ارتباطی ندارد.
پیترز همچنین به ارتباط نتفلیکس و اپل اشارهای داشت و گفت: «ما برای مدت طولانی باهم کار کردهایم؛ همیشه بحثهای فعالی داشتهایم که چگونه میتوانیم به یکدیگر کمک کنیم. گاهی اوقات ما فضای مشترکی برای همکاری پیدا کردهایم.» بااینحال، نتفلیکس فعلاً برنامهای برای توسعه یک اپ اختصاصی برای ویژن پرو ندارد.
ویژن پرو 3500 دلار قیمت دارد که بسیاری از مشتریان اپل توانایی خرید آن را ندارند. بااینحال، «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مسائل اپل، اخیراً گفت که اپل بین 160 هزار تا 180 هزار هدست فروخته است و این شرکت در سال جاری میلادی تا حدود 500 هزار هدست روانه بازار خواهد کرد.
با وجود فروش اولیه بالای هدست ویژن پرو، مینگ-چی کو گفت که ویژن پرو هنوز یک محصول بسیار خاص است. بهنظر میرسد که چنین دیدگاهی را برخی از شرکتهای بزرگ مانند نتفلیکس داشته باشند؛ چرا که بسیاری از کاربران عادی و مشترکین این شرکتها احتمالاً این هدست را نمیخرند.
ویژن پرو همچنین میتواند اپلیکیشنهای آیپد را بدون هیچ تلاشی از سوی توسعهدهندگان اجرا کند، اما نتفلیکس ترجیح داده است که برنامه آیپد خود را نیز در این هدست در دسترس قرار ندهد. پیترز دلیل این امر را تشریح نکرده است. حالا مشترکین نتفلیکس در ویژن پرو فقط میتوانند از طریق مرورگر وب به این شبکه دسترسی داشته باشند.
پاسخ ها