دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

وزارت دادگستری ایالات متحده و FTC در حال بررسی مشارکت مایکروسافت با OpenAI هستند

وزارت دادگستری و FTC آمریکا درصدد بررسی شراکت مایکروسافت و OpenAI هستند

وزارت دادگستری ایالات متحده و کمیسیون تجارت فدرال درحال مذاکره هستند که کدام‌یک شراکت مایکروسافت و OpenAI را از نگاه ضدانحصاری بررسی کند.

سرمایه‌گذاری چندمیلیارد دلاری مایکروسافت در OpenAI باعث شده رگولاتورهای بریتانیا و آمریکا به بررسی این رابطه روی بیاورند. حالا براساس گزارشی جدید، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در حال بحث هستند که کدام یک از آن‌ها OpenAI را مطابق قوانین ضدانحصار بررسی کند. چرا که براساس سوابق پیشین، بایست فقط یکی از این دو سازمان این موضوع را بررسی کند.

براساس گزارش پولیتیکو، وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال درباره اینکه کدام سازمان می‌تواند OpenAI و سرمایه‌گذاری مایکروسافت در این شرکت را بررسی کند، عمیقاً درحال مذاکره هستند. ارتباط مایکروسافت با سازنده ChatGPT پس از اینکه این غول نرم‌افزاری بیش از 10 میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری کرد، حساسیت‌های رگولاتورها را افزایش داد. از سویی اتحادیه اروپا نیز این سرمایه‌گذاری را قابل بررسی دانسته است.

بررسی شراکت مایکروسافت و OpenAI

مایکروسافت و OpenAI

براساس این گزارش جدید، FTC از ماه‌ها پیش مذاکراتی را با وزارت دادگستری آمریکا آغاز کرد تا مشخص کند کدام یک می‌تواند این موضوع را بررسی کند، اما هیچ یک از این دو سازمان حاضر نیستند صلاحیت خود را به دیگری واگذار کنند. البته هیچ قانونی وجود ندارد که این دو سازمان را از تحقیق در مورد یک موضوع منع کند، اما تاکنون هیچ‌وقت این دو سازمان باهم روی یک موضوع کار نکرده‌اند.

مایکروسافت طی چندین سال گذشته میلیاردها دلار به OpenAI اختصاص داده است. OpenAI نیز از منابع عظیم محاسباتی مایکروسافت برای توسعه فناوری خود استفاده می‌کند و غول نرم‌افزاری نیز خدمات OpenAI را در تجارت اصلی خود از جمله موتور جستجوی بینگ ادغام کرده است.

شرکت‌ها باید اکثر معاملات خود را برای بررسی توسط رگولاتورهای ضدانحصاری آمریکا گزارش دهند، اما مایکروسافت و OpenAI این کار را نکرده‌اند. البته مایکروسافت اعلام کرده که هیچ کنترلی بر OpenAI اعمال نمی‌کند. این ادعا پس از ایفای‌نقش مایکروسافت در استخدام مجدد «سم آلتمن»، مدیر عامل OpenAI، چند روز پس از اخراج وی در اواخر سال 2023، زیر سؤال رفت.

نگرانی‌های عمده رگولاتورها این است که آیا این مشارکت به هر دو شرکت مزیت‌های ناعادلانه‌ای در بازار پرشتاب هوش مصنوعی، به‌ویژه درخصوص مدل‌های زبانی بزرگ، می‌دهد یا خیر.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋