دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

تصویر روز ناسا: شفق سار سرخ بر فراز نیوزیلند

تصویر روز ناسا: شفق قطبی قرمز سار بر فراز نیوزلند

چرایی شکل‌گیری کمان‌های سار همچنان موضوع تحقیق است.

هاله قرمز غیرمعمول اطراف این شفق چیست؟ این کمان یک شفق قطبی قرمز پایدار (SAR) است. کمان‌های سار نادر هستند و از سال 1954 مورد تأیید و مطالعه قرار گرفته‌اند.

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟

تصویر برجسته، که یک کمان سار را در اطراف شفق‌های رایج‌تر سبز و قرمز ثبت می‌کند، در اوایل این ماه از پولبورن، نیوزیلند، در طی یک دوره پرانرژی طوفان ژئومغناطیسی گرفته شد.

تصویر روز ناسا: شفق قطبی قرمز سار بر فراز نیوزلند

چرایی شکل‌گیری کمان‌های سار همچنان موضوع تحقیق است. اما احتمالاً به میدان مغناطیسی محافظ زمین مربوط است؛ میدانی که توسط آهن مذاب در اعماق زمین جریان دارد.

این میدان مغناطیسی معمولاً ذرات باردار ورودی را از باد خورشید به سمت قطب‌های زمین هدایت می‌کند. بااین‌حال، حلقه‌ای از یون‌ها را نزدیک‌تر به استوا به دام می‌اندازد؛ جایی که آنها می‌توانند در طول فعالیت خورشیدی زیاد از مگنتوسفر انرژی بگیرند.

الکترون‌های پرانرژی موجود در این حلقه یونی می‌توانند با اکسیژنی بالاتر از شفق‌های قطبی معمولی در یونوسفر زمین برخورد کرده و باعث شوند که اکسیژن قرمز در واکنش با آن بدرخشد.

تحقیقات درحال انجام، شواهدی را نشان می‌دهد که یک قوس سار قرمز حتی می‌تواند به یک استیو بنفش و سبز تبدیل شود.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋