خانواده گلکسی اس 20 سامسونگ حدوداً چهار روز دیگر به طور رسمی در آمریکا به بازار عرضه می شود. این سری چند روز زودتر در کره جنوبی روانه بازار شده اما استقبال خریداران از آن به خاطر شیوع ویروس کرونا، «ناامید کننده» توصیف شده است.
سامسونگ، 140 هزار گلکسی اس 10 در روز اول عرضه در اوایل سال 2018 به فروش رسانده است. همچنین گلکسی نوت 10 که تردیدهایی در مورد آینده آن وجود داشت، تقریباً دو برابر بیشتر از گلکسی اس 10 فروخت و در ماه اول عرضه، 220 هزار واحد از آن به فروش رسید. امسال اما کمپانی کره ای موفق شده تنها 70800 واحد گلکسی اس 20 در روز اول عرضه در بازار خانگی خود به فروش برساند.
ممکن است برخی با قضاوت زودهنگام، گلکسی اس 20 را یک شکست برای سامسونگ تلقی کنند. اما این شرکت کره ای نسل جدید گلکسی را با تغییرات بسیار از جمله شکل ظاهری دگرگون شده و دوربین پیشرفته روانه بازار کرد. البته برخی سایت ها از باگ های دوربین گلکسی اس 20 اولترا شکایت کرده اند که سامسونگ قول داده آنها را برطرف می کند.
فروش پایین گلکسی S20 می تواند دلیل کاملاً متفاوتی داشته باشد. بر اساس گزارش خبرگزاری کره ای Yonhap News Agency، دلیل فروش کم این سری ترس خریداران از رفتن به فروشگاه ها به خاطر شیوع ویروس کرونا است.
با وجود فراگیر شدن گسترده خریدهای اینترنتی، هنوز در برخی از کشورها بعضی محصولات را باید به شکل حضوری خریداری کرد. یکی از منابع آگاه از تخفیف بسیار پایین گلکسی اس 20 خبر داده که خریداران را از به خطر انداختن جان برای گوشی 1000 دلاری سامسونگ و رفتن به فروشگاه منصرف می کند.
فروش پایین گلکسی اس 20 در آغاز عرضه احتمالاً روی درآمدهای سامسونگ تأثیر منفی خواهد گذاشت، اما در حال حاضر قضاوت در این مورد کمی زود است. سامسونگ می تواند با عرضه گلکسی اس 20 در کشورهایی که شیوع کرونا در آنها گسترده نبوده و همچنین فروش اینترنتی این سری، تا حدی ضرر و زیان را جبران کند.
فروش پایین گلکسی اس 20 زنگ خطر را برای دیگر سازندگان تلفن هوشمند و مصرف کنندگان به صدا در آورده و نشان می دهد شیوع کرونا به احتمال زیاد روی فروش محصولات دیگر نیز در سال جاری میلادی تاثیر منفی خواهد گذاشت.
پاسخ ها