دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

تلسکوپ جیمز وب زیبایی اخروی خوشه ستاره ای NGC 346 را آشکار کرد

تلسکوپ جیمز وب زیبایی ماورایی خوشه ستاره‌ای NGC 346 را به نمایش گذاشت

اگر می‌خواهید منطقه پر از غبار فضایی را که به‌نام NGC 364 شناخته می‌شود ببینید، به یک تلسکوپ فضایی مانند جیمز وب نیاز خواهید داشت.

تلسکوپ فضایی جیمز وب همچنان به اعماق جهان ما نگاه می‌کند و عکس‎‌های جدیدی از موجودات و رویدادهای کیهانی می‌گیرد. جدیدترین عکس لحظه‌ای وب، تصویری زیبا از NGC 364، یک منطقه ستاره‌زایی در ابر ماژلانی کوچک است.

این تصویر جدید توسط ناسا و موسسه علمی تلسکوپ فضایی به اشتراک گذاشته‌ شد و منطقه ستاره‌زایی را با جزئیات روشن و واضح که با استفاده از ابزار فروسرخ میانی وب گرفته‌ شده‌ است، به‌نمایش می‌گذارد. توانایی مشاهده اعماق رشته‌های غبار و گاز موجود در مناطق ستاره‌ساز، چیزی است که وب را به یک رصدخانه بزرگ تبدیل می‌کند.

ابر ماژلانی یک کهکشان ماهواره‌ای کوچک است که در نزدیکی کهکشان راه شیری یافت می‌شود و معمولاً با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. اما اگر می‌خواهید منطقه پر از غبار فضایی را که به‌نام NGC 364 شناخته می‌شود ببینید، به یک تلسکوپ فضایی مانند جیمز وب نیاز خواهید داشت. زیرا این ناحیه از فضا پر از گرد و غبار سنگین است و مانع از عبور نور زیاد می‌شود. با ثبت مشاهدات جیمز وب، می‌توانیم آن مناطق را بررسی کنیم.

NGC 364

چیزی که دانشمندان با نگاه به NGC 364 دریافتند، این است که این منطقه از فضا دارای غبار بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشتیم است. گرد و غبار فراوان در کل ابر ماژلانی نیز قابل مشاهده است. این کشف خیره‌کننده به ما کمک می‌کند تا درمورد این مناطق ستاره‌ساز بیشتر بدانیم.

با ترکیب داده‌های ابزار فروسرخ نزدیک و میانی، اخترشناسان می‌توانند سرشماری کامل‌تری از ستارگان و پیش ستاره‌های موجود در NGC 364 انجام دهند.

ناسا می‌گوید، وب شکل‌گیری ستاره‌ها در گذشته را مشاهده کرد، و این داده‌های جدید باهم به گسترش درک ما از وجود و تکامل کهکشان‌هایی که میلیاردها سال پیش وجود داشته‌اند، کمک می‌کند. اکنون دوره‌ای از زمان است که ما آن را «ظهر کیهانی» می‌نامیم.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋