دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

اولین جهان: "کرم زنده" در مغز یک زن استرالیایی یافت شد

برای اولین‌بار در جهان: پیداشدن «کرم زنده» در مغز یک زن استرالیایی

این کرم لوله‌ای 8 سانتی‌متری به‌طور زنده از مغز این زن 64 ساله برداشته شده است.

محققان برای اولین‌بار نوع جدیدی از ابتلای انسان به انگل را شناسایی کردند. در این مورد پزشکان در استرالیا یک کرم لوله‌ای انگلی به طول 8 سانتی‌متر را به‌طور زنده از مغز یک زن 64 ساله خارج نمودند.

محققان دانشگاه ملی استرالیا و بیمارستان کانبرا می‌گویند یک زن 64 ساله پس از جمع‌کردن «اسفناج نیوزلندی» از دریاچه‌ای که در آن پایتون‌های فرش زندگی می‌کردند، یک انگل مربوط به کرم لوله‌ای Ophidascaris robertsi را هم برمی‌دارد.

این نوع کرم لوله‌ای معمولاً در شکم مار پیتون فرش وجود دارد و از طریق مدفوع مار، تخم‌های خود را پخش می‌کند. با وجود اینکه فرد تماس مستقیم با مارها نداشته است، تصور می‌شود که از طریق دست‌زدن به گیاه یا مصرف ناخواسته تخم‌های انگل به آن مبتلا شده است.

اولین مورد کشف کرم زنده Ophidascaris در مغز انسان

طبق مقاله‌ای که محققان منتشر کرده‌اند، برای اولین‌بار کرم لوله‌ای Ophidascaris در مغز یک پستان‌دار مشاهده شده است. زن مبتلا به این انگل، اولین‌بار در ژانویه 2021 و سه هفته پس از تحمل درد شکمی، سرفه‌های خشک و عرق شبانه به یک بیمارستان محلی مراجعه می‌کند. به‌نظر می‌رسد دلیل این موضوع، حرکت لارو کرم لوله‌ای از روده به سایر ارگان‌ها ازجمله کبد و ریه‌ها بوده است. در این مرحله از ریه نمونه‌برداری می‌شود، اما اثری از انگل نیست.

در آن زمان پزشکان به‌دنبال لارو درون بدن این فرد نبودند؛ البته با توجه به اینکه پیش از این ابتلا به این انگل مشاهده نشده بود، پزشکان نمی‌دانستند باید به‌دنبال چه چیزی باشند.

کرم زنده مغز

در سال 2022 برای یک بازه زمانی سه‌ماهه، فرد دچار مشکل فراموشی و افزایش شدت افسردگی می‌شود. پزشکان در این مقطع زمانی از او MRI می‌گیرند که یک ضایعه در لوب پیشانی را نشان می‌دهد.

در این منطقه از مغز فرد، یک کرم لوله‌ای 8 سانتی‌متری پیدا و خارج می‌شود. این کرم درون مغز این زن استرالیایی زنده بوده است. پس از برداشتن کرم، فرد تحت درمان قرار می‌گیرد تا لاروهای احتمالی از بین بروند. لاروهای این کرم می‌توانند تا 4 سال در بدن حیوانات زنده بماند.

درحال‌حاضر این فرد تحت نظر تیمی از پزشکان و متخصصان مغز و اعصاب قرار دارد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋