دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

آخرین اخبار حذف کارت سوخت و پروژه های جایگزینی آن

آخرین اخبار از حذف کارت سوخت و پروژه‌های جایگزین آن

اخیراً پروژه‌های مختلفی درخصوص حذف کارت سوخت معرفی شدند. یکی از این پروژه‌ها، برنامه حذف کارت سوخت و جایگزینی آن با کارت ملی هوشمند بود.

طی ماه‌های اخیر، پروژه‌های مختلفی درخصوص حذف کارت سوخت معرفی شدند. یکی از این پروژه‌های احتمالی، برنامه حذف کارت سوخت و جایگزینی آن با کارت ملی هوشمند بود. به گفته «محمد صادقی»، مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت، این پروژه در این سازمان مطرح نشده است؛ بنابراین طرح جایگزینی کارت سوخت با کارت ملی هوشمند در دستور کار قرار ندارد و این پروژه منتفی است. درهمین‌حال طرح دیگری برای جایگزینی کارت سوخت با کارت ملی به‌صورت آزمایشی درحال اجراست.

از زمان صدور کارت ملی هوشمند در میانه دهه 1390، طرح‌های بسیاری برای استفاده مفید از این کارت مطرح شد. بااین‌حال تاکنون کارت ملی هوشمند هیچ استفاده متفاوتی برای شهروندان ایرانی نداشته است. به‌نظر می‌رسد این کارت به‌عنوان کارت سوخت نیز قابل استفاده باشد اما هیچ طرحی در این بین مطرح نشده است. اجرای طرح جایگزینی کارت سوخت با کارت بانکی درحال‌حاضر محتمل‌تر از سایر گزینه‌ها به‌نظر می‌رسد. این طرح هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی در برخی نقاط کشور درحال اجراست.

آیا حذف کارت سوخت آغاز شده است؟

از ابتدای سال جاری، مالکان خودروهای صفرکیلومتر دیگر کارت سوختی را دریافت نمی‌کنند. آن‌ها برای دریافت کارت سوخت ناچار هستند تا به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند. روند ارسال کارت سوخت وسایل نوشماره یا صفرکیلومتر نیز سریع‌تر از صدور کارت سوخت المثنی است. اکثر مالکان خودروهای صفرکیلومتر در کمتر از یک ماه کارت سوخت خود را تحویل می‌گیرند. این اقدام ممکن است یکی از گام‌های تکمیلی در راستای حذف کارت هوشمند بنزین و گازوئیل و جایگزینی آن با کارت بانکی باشد.

همچنین بخوانید: توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی؛ آمادگی برای حذف کارت سوخت یا اقدامی جدید؟

در سوی دیگر، تغییری در روند صدور کارت سوخت المثنی برای مالکان خودروها رخ نداده است. بسیاری از این افراد که سال پیش‌درخواست صدور کارت سوخت المثنی را صادر کرده‌اند، هنوز موفق به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند. عدم تحویل کارت به مالکان خودروها از یک سو و حذف کارت سوخت جایگاه‌ها از سوی دیگر، باعث شده است تا مردم برای دریافت بنزین به مشکلات جدی برخورد کنند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋