دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

اشتباه یک سرایدار در خاموش کردن فریزر آزمایشگاهی تلاش 2 محقق را بر باد داد!

اشتباه یک نظافتچی در خاموش‌کردن فریزر آزمایشگاه، 2تلاش محققان را بر باد داد!

نظافتچی یک دانشگاه در آمریکا که برای قطع‌کردن صدای هشدار یک فریزر، این دستگاه را خاموش کرده بود، موجب نابودی مواد درون آن شد.

نظافتچی دانشگاهی در ایالت نیویورک به‌منظور قطع‌کردن صدای هشدار یکی از فریزرهای آزمایشگاه، این دستگاه را خاموش کرد و دهه‌ها تلاش تحقیقاتی دانشمندان را از بین برد. این دانشگاه حالا از پیمانکار این نظافتچی شکایت کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، خدمتکار مؤسسه پلی‌تکنیک رنسلیر (RPI) با خاموش‌کردن این فریزر بیش از 20 سال تلاش تحقیقاتی دانشمندان را از بین برده و این دانشگاه حالا با ثبت شکایت به‌دنبال دریافت غرامتی به ارزش بیش از 1 میلیون دلار خواهد بود. البته دانشگاه از خود این نظافتچی شکایت نکرده و دادخواست خود را علیه شرکت پیمانکار او، یعنی Daigle Cleaning Systems ثبت کرده است.

در این فریزر موادی مربوط به 20 سال تحقیق ازجمله نمونه سلول‌های کشت‌یافته وجود داشت که حتی یک نوسان کوچک سه‌درجه‌ای دما می‌توانست به آن‌ها آسیبی جبران‌ناپذیر وارد کند. دانشگاه RPI می‌گوید این خدمتکار مقصر نیست چون شرکتی که او را برای این کار منصوب کرده، باید آموزش‌های لازم را به او ارائه می‌داده است.

اشتباه یک نظافتچی در خاموش‌کردن فریزر آزمایشگاه، 2تلاش محققان را بر باد داد!

این فریزر ظاهراً با کاهش یا افزایش 3 درجه‌ای دما بوق هشدار می‌داد. این هشدار قبلاً در حوالی 14 سپتامبر 2020 هم فعال شده بود، اما بررسی‌های محققان نشان داده بود که نمونه‌های داخل فریزر در امان هستند. درنتیجه، آن‌ها یادداشتی را روی بدنه فریزر چسباندند تا اعلام کنند که این صدای بوق چه علتی دارد و به‌خاطر آن نباید برق فریزر را قطع کرد. همچنین در این یادداشت گفته شده بود که این ناحیه نیازی به نظافت ندارد.

بااین‌حال، یک نظافتچی که در تاریخ 17 سپتامبر 2020 از صدای بوق این فریزر اذیت شده بود، برق دستگاه را قطع کرد که دمای آن را به منفی 32 درجه سلسیوس رساند. یک روز بعد، محققان متوجه این اتفاق شدند و علی‌رغم تلاشی که برای نجات نمونه‌ها انجام دادند، دریافتند که اکثر مواد از دست رفته یا خراب شده است و راهی برای نجات آن‌ها وجود ندارد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋