گزارش مالی حسابرسینشده تپسی بههمراه گزارش تفسیری مدیریت این شرکت را در ادامه مرور خواهیم کرد.
تپسی در سال 1401 درآمد عملیاتی حدود 625 میلیارد تومان داشته است که رشد 135 درصدی نسبت به سال 1400 دارد. 96 درصد این درآمد از کمیسیون دریافتی از رانندگان حاصل شده؛ مسیری که اصلیترین راه درآمدی این شرکت در حال حاضر است. تعداد کاربران راننده این تاکسی اینترنتی نیز طی 15 ماه گذشته حدود 50 درصد افزایش یافته.
تپسی در اجرای مفاد ماده 7 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبتشده نزد سازمان بورس، گزارش عملکرد یکساله خود منتهی به سال 1401 را منتشر کرد. لازم به ذکر است که این گزارش مالی حسابرسی نشده است.
طبق گزارش منتشرشده، درآمد عملیاتی این تاکسی اینترنتی در سال 1401 نسبت به سال 1400، رشد 135 درصدی داشته؛ تپسی در سالی که گذشت بیش از 625 میلیارد تومان درآمد داشته است. سود خالص این شرکت نیز حدود 87 میلیارد تومان گزارش شده که نشان از رشد 352 درصدی نسبت به سال 1400 دارد.
بخش اعظمی از درآمد عملیاتی تپسی از کمیسیون سفر حاصل شده است. میانگین کمیسیون این شرکت از رانندگان حدود 15 درصد بوده که منجر به درآمد 601 میلیارد تومانی برای این شرکت شده است.
تپسی همچنین از سرویس تلفنی حدود 21 میلیارد تومان، سوءپیشینه سفیران حدود 2.1 میلیارد تومان، راهاندازی مجدد حدود 2 میلیارد تومان و جریمه سفیران متخلف حدود 155 میلیون تومان درآمد کسب کرده است.
ارزش سفر ماهانه تپسی حدود 345 میلیارد تومان در سال 1401 بوده که منجر به درآمد ماهانه 52 میلیارد تومانی (15 درصد کمیسیون) برای این شرکت شده است.
گزارش تفسیری مدیریت تپسی نشان میدهد این تاکسی اینترنتی در سال 1401، 2.24 میلیون راننده تأییدشده و 23.5 میلیون کاربر تأییدشده داشته است. تعداد رانندگان تأییدشده تپسی تا دیماه 1400 حدود 1.5 میلیون نفر و کاربران مسافر ثبتنام شده 18 میلیون کاربر بود.
این آمار نشان میدهد تعداد کاربران مسافر این تاکسی اینترنتی حدود 30 درصد و تعداد کاربران راننده آن نیز 50 درصد افزایش یافته است.
یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد کاربر راننده و مسافر، گسترش فعالیت این شرکت در شهرهای جدید است. بنابر اعلام تپسی، این تاکسی اینترنتی اکنون در 33 شهر فعال است و خدمات ارائه میکند. از این تعداد، بستر خدمت برای 18 شهر در سال 1401 راهاندازی شده است و 7 شهر نیز در مرحله شبکهسازی قرار دارند و برای تثبیت موقعیت بایستی سرمایهگذاری بیشتری از سوی تپسی صورت گیرد.
تعداد پرسنل این شرکت در سالی که گذشته 1230 نفر بوده است که 698 نفر آنها پرسنل بازاریاب میدانی هستند.
گزارشهای رضایتسنجی مشتریان تپسی در سال 1401 نیز نشان از رضایتمندی 85 درصدی از سفرهای تپسی و رضایت کامل 93 درصدی از پشتیبانی فنی دارد.
تپسی در گزارش تفسیری خود از چشماندازش برای سالیان آینده و تبدیلشدن به یکی از چند هلدینگ بزرگ تکنولوژی کشور سخن گفته است. آنها علاوه بر تمرکز بر رشد هسته اصلی کسبوکار خود (جابهجایی درونشهری مسافر)، قصد دارند به کسبوکارهای جدید و مرتبط ورود کنند تا سرعت رشد خود را تسریع نمایند. همچنین گسترش بازار هدف جدید با کاهش هزینه سفر و سرویس «تپسی لاین» یکی دیگر از اهداف این مجموعه است.
طراحی سوپراپلیکیشن یکی از برنامههای شرکت تپسی است. از آنجا که در تمامی کسبوکارهای کاربرمحور، همافزایی سرویسها در قالب سوپراپ و استفاده از جامعه کاربری گسترده میشود، تپسی نیز مسیر رشد کسبوکارهای جدید را در بستر سوپر اپ هموار میکند.
«تپسیپک» یکی از جدیدترین سرویسهای تپسی است که با هدف کاهش هزینههای ارسال فعالیت خود را آغاز کرده است. سفارشات تپسیپک بهصورت زمانبندیشده دریافت شده و سپس با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی، مسیرهای نزدیکتر به یک سفیر اختصاص داده میشود؛ موضوعی که بنابر اعلام این شرکت، موجب میشود تا هزینه ارسال بسته تا 40 درصد نسبت به سایر روشهای ارسال کاهش یابد.
گزارش کامل تفسیری مدیریت تپسی، دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفندماه 1401 را میتوانید از اینجا مشاهده کنید.
پاسخ ها