بر اساس گزارش سالانه تپسل در سال گذشته بیشترین حجم نمایش انجام شده برای یک تبلیغ دهنده بیش از 73 میلیارد بوده است.
تپسل گزارش عملکرد سال 1401 خود را منتشر کرد. بر اساس گزارش عملکرد این استارتاپ صنعت تبلیغات دیجیتال در سال گذشته تعداد کل ناشران تپسل به عددی بالای 140 هزار وبسایت و اپلیکیشن رسید؛ همچنین تعداد کل تبلیغ دهندگان در سال گذشته بیش از 70 هزار برند بوده است و ۵۲۰ میلیارد بار تبلیغات تپسل به نمایش در آمده است. در این گزارش آمده که ۹۱ درصد از بازیسازان به تبلیغات در تپسل روی آوردهاند. در این گزارش به این موضوع هم اشاره شده که ۹۵ درصد از ظرفیت نمایش در تبلیغات سایتهای ورزشی و ۹۰ درصد از ظرفیت نمایش در تبلیغات در سایتهای بازی، در اختیار تپسل بوده است.
بر اساس گزارش سالانه تپسل در سال گذشته بیشترین حجم نمایش انجام شده برای یک تبلیغ دهنده بیش از 73 میلیارد و بیشترین کلیک انجام شده برای یک تبلیغ دهنده بیش از 38 میلیون کلیک بوده است. جالب است که در جریان توزیع حجم ترافیک تبلیغات به دستگاههای موبایل و تبلت رسیده و مرورگر کروم هم در این جریان توزیع با نزدیک به 90 درصد به مرورگر کروم رسیده است.
برای صاحبان کسبوکارها، اپلیکیشنها و وبسایتها که به دنبال بهینهترین روشهای تبلیغاتی و یا راههای کسب درآمد از آن هستند، دانستن آمار تبلیغات ارزشمند است. از همین رو آمار منتشر شده توسط تپسل چشمانداز برنامهریزی مناسبی در اختیار کاربران خواهد گذاشت.
در همین راستا گزارش سالانه تپسل با بررسی آمار ترافیک تبلیغاتی درون اپلیکیشنهای بازی و غیر بازی و وبسایتها، توزیع ترافیک به تفکیک دستگاه، صنایع مختلف تبلیغ دهنده و ناشران و بسیاری اطلاعات کاربردی دیگر را در اختیار فعالان و علاقهمندان حوزه دیجیتال مارکتینگ میگذارد.
بر اساس این گزارش تپسل به عنوان یک شبکه هوشمند تبلیغات دیجیتال، به صاحبان کسبوکارها کمک میکند تا انواع تبلیغات خود، از بنری تا ویدیویی، را درون اپلیکیشنها و سایتهای پرمخاطب نمایش دهند. همچنین تپسل به توسعهدهندگان ایرانی کمک میکند تا از طریق نمایش تبلیغات درون اپلیکیشن و وبسایت، به درآمد قابل توجهی برسند.
تعداد بالایی از وبسایتها و اپلیکیشنهای برتر و پرمخاطب ایران که دارای اعتبار زیادی هستند، برای نمایش تبلیغات با تپسل همکاری میکنند. در سال گذشته تعداد کل ناشران تپسل به عددی بالای 140 هزار وبسایت و اپلیکیشن رسید؛ همچنین تعداد کل تبلیغ دهندگان در سال گذشته بیش از 70 هزار برند بوده است.
آمار ارائه شده در گزارش سالانه تپسل بر اساس دادههای مربوط به بیش از 520 میلیارد نمایش تبلیغات به بیش از 72 میلیون کاربر فعال ماهانه در طول سال 1401 در این گزارش منتشر شده است.
در سال گذشته میزان ایمپرشن ثبت شده برابر با 520 میلیارد بوده که معادل 16 نمایش در روز به ازای هر ایرانی است. همچنین میزان ایمپرشن ماهانه در سه سال متوالی منتهی به 1401 مدام در حال افزایش بوده است. سال 1399 حجم نمایش تبلیغات تپسل به سهم 23 میلیارد ماهانه رسیده است. سال 1400 این سهم ماهانه به 36 میلیارد ماهانه رسید و در سال 1401 به 43 میلیارد ماهانه رسید.
تپسل در گزارش سالانه خود با اشاره به اینکه درصدهای نمودار زیر لزوما به معنی بیشتر بودن تعداد تبلیغات در آن کسب و کار به لحاظ عددی نیست، جریان حضور فعالان هر صنعت را با توجه به وسعت آن صنعت در تبلیغات بررسی کرده است.
بر اساس این نمودار با توجه به کوچک بودن صنعت استودیو بازیسازی، 91 درصد از فعالان این صنعت اقدام به تبلیغات دیجیتال کردهاند که این موضوع را میتوان با توجه به جنس و شیوه فعالیت این حوزه منطقی دانست. اما نکته جالب توجه این است که هرچند 3 درصد از فروشگاههای اینترنتی اقدام به تبلیغات دیجیتال کردند اما تعداد این فروشگاهها بیشتر از آمار بازیسازانی است که در تپسل تبلیغات کردهاند. در واقع بزرگی کل صنعت فروشگاههای اینترنتی و ویژگیهای آنها و قابلیت تبلیغات دیجیتال مختلف باعث شده که آنها در فضای تبلیغات آنلاین، بسیار تاثیرگذار باشند.
نمودار زیر بیانگر این است که در هر صنعت چه تعداد کسبوکاری با تپسل همکاری میکنند. برای مثال در صنعت حمل و نقل تعداد برند کمتری تبلیغات انجام میدهند اما هزینه کرد بیشتری دارند. همچنین این نمودار میزان ایمپرشن در صنایع مختلف را نیز نشان میدهد و معمولا ایمپرشن بیشتر رابطه مستقیم با هزینه کرد دارد.
تپسل در بخش دیگری از این گزارش به بررسی تاثیر مناسبتها و رویدادها بر تعداد نمایش تبلیغات پرداخته است. همان طور که نمودار زیر میزان تغییرات نمایش را در ماههای مختلف نشان میدهد، کمپینهای شب عید در آستانه نوروز نوک قله مناسبتها را به دست آورده و به نظر میرسد بیشترین میزان تاثیر را داشته است.
در همین بخش تپسل با توضیح اینکه به طور معمول سالانه، ادورتایزرها ماه انتهایی از فصلهای بهار، تابستان و پاییز را برای نهایی کردن فعالیتهای تبلیغاتی خود انتخاب میکنند؛ دلایل این انتخاب را به طور تفصیلی در ادامه گزارش خود شرح داده است.
تپسل در گزارش سالانه خود تاکید کرده رویکرد این فعال صنعت تبلیغات دیجیتال برای انتخاب رسانههایی که در اختیار تبلیغدهندگان قرار میدهد محبوبیت و کیفیت رسانه است. نمودار زیر نشاندهنده آن است که رسانههای ورزشی بیشترین میزان تبلیغات را با دست آوردهاند. از همین رو میتوان نتیجه گرفت فارغ از جریان کمی، رسانههای ورزشی محبوبیت و کیفیت قابل توجهی در انتشار تبلیغات داشتهاند.
بر اساس گزارش تپسل 88 درصد از ترافیک تبلیغاتی به تفکیک دستگاه، به دستگاههای موبایل و تبلت رسیده است. از این بین 11 درصد از توزیع تبلیغات به دسکتاپ رسیده است. این آمار بیانگر آن است که کاربران بیش از هر چیز از دستگاههای موبایل هوشمند به طور روزمره استفاده میکنند و بدیهی است که در این روند بیشترین توزیع ترافیک تبلیغات به موبایلها برسد.
بر اساس آمارهای منتشر شده در گزارش تپسل مرورگر کروم، سهم اصلی توزیع تبیلغات را به خود اختصاص داده است. این موضوع البته ارتباط قابل توجهی هم به اقبال کاربران نسبت به این مرورگر هم دارد. سامسونگ بروزر با فاصلهای بسیار زیاد در رتبه بعدی بین مرورگران با به دست آوردن سهم 7 درصدی توانسته نقشی در جریان تفکیک مرورگر به خود اختصاص دهد.
تپسل در بخش پایانی گزارش سالانه خود به اعلام ترینهای این فعال صنعت تبلیغات دیجیتال پرداخته است. بر این اساس در سال گذشته بیشترین حجم نمایش انجام شده برای یک تبلیغ دهنده بیش از 73 میلیارد، بیشترین کلیک انجام شده برای یک تبلیغ دهنده بیش از 38 میلیون، بیشترین نصب انجام شده برای یک ادورتایزر بیش از 1.5 میلیون نصب، بیشترین تعداد محتوای تبلیغاتی ساخته شده برای یک ادورتایزر بیش از 5هزار محتوا و بیشترین قیمت کلیک 30 هزار تومان بوده است که این قیمت در جام جهانی فوتبال و روز بازی ایران-ولز توسط مشتری ست شده است.
پاسخ ها