دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

در پنل فیلترینگ و استارت آپ ها عنوان شد: وضعیت تیم ها هر روز بی ثبات تر می شود

در پنل فیلترینگ و استارتاپ‌ها مطرح شد: وضعیت تیم‌ها هر روز ناپایدارتر می‌شود

فعالین حوزه فناوری معتقد هستند باید برای اینترنت آزاد و بدون اختلال، مطالبه‌گری کرد.

در پنل «فیلترینگ و استارتاپ‌ها» اینوتکس 2023، فعالین حوزه فناوری این نکته را مطرح کردند که موج مهاجرت بعد از فیلترینگ در بین نیروهای متخصص بیشتر شده است و راهکارهایی نظیر اینترنت طبقاتی نیز مشکلی را حل نمی‌کند. آن‌ها با اشاره به اینکه وضعیت تیم‌ها هر روز از دیروز ناپایدارتر می‌شود، اعلام کردند باید در برابر تصمیمات اشتباه درباره شبکه ایستادگی کرد و اینترنت آزاد و بدون اختلال را مطالبه‌گری نمود.

پنل فیلترینگ و استارتاپ‌ها با حضور «آسیه حاتمی»، مدیرعامل ایران تلنت، «سعید سوزنگر»، فعال حوزه فناوری و «سالارزاده» برگزار شد. در ابتدای این نشست حاتمی اعلام کرد براساس آمارها، اشتیاق به کارآفرینی در کشور خیلی کمتر شده است. حاتمی همچنین تأکید کرد برای توسعه اقتصاد باید زیرساخت‌ها را درست کرد. او باور دارد استارتاپ‌ها در شرایط سخت فیلترینگ به زنده بودن خود ادامه داده‌اند، اما این تداوم حیات با مشکلات انبوهی همراه شده است.

حاتمی با اشاره به وضعیت فیلترینگ و دردسری که برای کسب‌وکارها ساخته شده، اعلام کرد: «درحال‌حاضر تیم‌ها در تلاش هستند تا توسعه پیدا کنند. تیم‌های کوچک زیادی نابود شده‌اند و باقی کسب‌وکارها در تکاپوی ادامه حیات هستند. درحال‌حاضر کارهایی که پیش‌تر در عرض ۵ دقیقه انجام می‌شد، یک ساعت به طول می‌انجامد. این موضوع باعث خستگی و فرسودگی تیم‌ها شده و روند رشد را کند کرده است. بازخورد در شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار کاهش یافته و این مسئله انگیزه تیم‌ها را کاهش می‌دهد.»

«سعید سوزنگر» نیز در این نشست با ذکر این نکته که اینترنت تنها یک معنا دارد، اعلام کرد هیچ چیزی به‌عنوان اینترنت ویژه یا طبقاتی یا حرفه‌ای نباید وجود داشته باشد. او اینترنت را یک حق شهروندی دانست و تأکید کرد نباید دانش را از تمامی مردم جامعه دریغ کرد. او همچنین اعلام کرد فیلترینگ باعث شده است تا آلوده‌ترین کشور در بدافزارهای موبایل باشیم: «ما زمانی که درگیر فیلترینگ حاکمیتی نبودیم هم گوشی‌هایمان پر از بدافزار بود و حالا رسماً یک چاقو را به اعضای خانواده داده‌ایم و این موضوع را چند برابر بدتر کرده‌ایم.»

پنل فیلترینگ

سوزنگر اعلام کرد وجود این بدافزارها و جولان آن‌ها در گوشی‌ها باعث شده است که امنیت کاربران و نهادهای مختلف با خطر مواجه شود:

«یک اپلیکیشن آلوده مثل یک زامبی است که کاربر را در اختیار گروهی قرار می‌دهد. سودجویان پشت این بدافزارها یک command control را به یک شرکت هکر و مخرب اجاره می‌دهند و آن‌ها می‌توانند به یک‌سری نهاد خاص حمله‌های امنیتی کنند. دانش جهانی را از خود دریغ می‌کنیم و مردم هم به هر روشی دنبال حقوق خود هستند تا به اینترنت آزاد وصل شوند.»

او راهکار بهبود این موقعیت را مواجهه با تصمیم‌های اشتباه دانست: «نباید درگیر گرفتن رانت‌ها باشیم و نباید از ویژگی‌هایی مثل اینترنت طبقاتی استفاده کنیم. باید جلوی این تصمیم‌های اشتباه ایستادگی کنیم. باید اینترنت آزاد را مطالبه‌گری کنیم. نباید وارد بازی دریافت این تسهیلات شویم و باید جلوی این موارد که رسماً آسیب‌های مالی و روانی به تیم‌ها وارد می‌کند، بایستیم.»

«تیمور ستارزاده»، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد بازارسازی گروه توسعه فناوری نوروز نیز اعلام کرد بسته‌های حمایتی دولت دردی را دوا نمی‌کند و راه‌حلی مثل اینترنت طبقاتی نیز قرار نیست مشکلات را حل نماید و فقط جامعه را دوپاره می‌کند. ستارزاده باور دارد این چندپاره‌شدن جامعه را به‌سمتی می‌یرد که به نفع هیچ‌کس نیست.

ستارزاده راه‌حل برون‌رفت از این مشکلات را نیز چنین تشریح کرد: «این مشکلات را ما به‌وجود نیاوردیم که بتوانیم آن را حل کنیم. درواقع حلال مشکلات ما نیستیم، ولی درحال‌حاضر می‌توان برای مدیران برنامه آموزشی گذاشت تا لااقل بدانند در این شرایط باید چه کنند. ممکن است با پیشروی این شرایط، با دومینوی سقوط استارتاپ‌ها روبه‌رو شویم. اگر در سال گذشته تیم‌های کوچک زیادی از بین رفتند، در سال جدید تیم‌های متوسط هم می‌توانند نابود شوند و این مهم با مدیریت قابل کنترل است.»

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋