با وجود گذشت بیش از یک سال از اجرایی شدن نهایی طرح رجیستری، همچنان مشکلات ریز و درشتی برای برخی کاربران در این زمینه به وجود میآید که سرمنشا علت این مشکلات برای عدهای از کاربران چندان مشخص نیست. این دسته از افراد میتوانند با کمک سیستم هوشمند شناسایی سامانه همتا پی به مشکل و راه حل دقیق آن ببرند.
طرح رجیستری از زمان اجرایی شدن خود تا به امروز توانسته مشکل قاچاق گوشی در کشور را تقریبا به صفر برساند اما از آنسو مشکلات دیگری در آن یافت میشود که سامانه هوشمند شناسایی مشکلات طرح رجیستری همتا در راستای حل این مشکلات پدید آمده است.
سامانه همتا اعلام کرده که کاربران میتوانند از این پس با مراجعه به سایت همتا به آدرس از قسمت «ثبت و پیگیری مشکلات» با وارد کردن شماره تلفن دارای مشکل و شناسه (IMEI)های دستگاه، به صورت آنی از مشکل رجیستری گوشی خود مطلع شده و راهنماییهای کامل و جامعی را برای حل مشکل به وجود آمده دریافت کنند.
در این پایین این بخش گزینهای وجود دارد تحت عنوان اینکه: مشکل دستگاهم را نمی دانم (کمک در انتخاب مشکل) و کاربر با انتخاب این گزینه وارد پروسه شناسایی هوشمند و پیدا کردن راه حل برای آن میشود. به گفته سامانه همتا این سیستم به صورت کاملاً هوشمند و در تمامی ساعات شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس کاربران بوده تا بتوانند مشکلات مربوط به رجیستری گوشی خود را به راحتی و در کمترین زمان ممکن بررسی و حل کنند.
پیش بینی می شود که در روزهای اولیه اجرایی این طرح، مشکلات ریزی در مراحل اجرایی و پیادهسازی آن باشد و از همین رو برای بهبود و ارتقا این سیستم هوشمند، سامانه همتا از تمامی کاربران خواسته که تجربه استفاده خود را به ایمیل hamtainfo@ntsw.ir ارسال نمایند.
با طرح جدید سامانه همتا میتوان از انتظارهای طولانی برای وصل شدن به کارشناسان پشتیبانی این سامانه خلاصی پیدا کرد و در بستری آنلاین و سریعتر به مشکلات و دریافت راه حل آنها پی برد.
پاسخ ها