تا قبل از سال 2015 بسیاری با شنیدن نام جنسیس به یاد سدان لوکس یا کوپه هیجان انگیز ساخت شرکت هیوندای می افتادند. اما در چهارم نوامبر همین سال با تصمیم هیوندای جنسیس به یک برند لوکس ارتقا پیدا کرد. هدف از پایه گذاری این برند، ارایه محصولات لوکس و رقابت با بزرگانی چون مرسدس بنز، ب ام و، آئودی و لکسس بود.
علی رغم نوپا بودن، جنسیس با ارایه محصولاتی مناسب توانسته به تدریج سهم خود را از بازار مدل های لوکس افزایش دهد. ارزش در برابر رقم پرداختی و کیفیت بالا جزو شاخصه های اصلی این برند به شمار رفته و نقشی کلیدی در موفقیت آن ایفا کرده اند.
جنسیس در ارزیابی های موسسات گوناگون هم خوش درخشیده و همواره در رده های بالایی جداول مختلف گرفته است. این امر در رابطه با ارزیابی اخیر موسسه جی دی پاور نیز صادق است، چرا که برند لوکس کره ای ها در ارزیابی میزان قابل اعتماد بودن وسیله نقلیه (Vehicle Dependability Study) موفق به کسب رتبه نخست شده است.
در ارزیابی میزان قابل اعتماد بودن وسیله نقلیه، داده های مربوط به سه سال مالکیت خودروهای موجود در ایالات متحده گردآوری می شوند. پس از استخراج داده ها برندهای خودروساز بر اساس فاکتور تعداد ایراد در هر صد مدل فروخته شده رتبه بندی می شوند.
ارزیابی امسال جی دی پاور نشان می دهد در هر صد مدل به فروش رسیده از برند جنسیس 89 ایراد گزارش شده است. با این رقم جنسیس کم ایرادتر از دیگر خودروسازان حاضر در بازار ایالات متحده ظاهر شده و توانسته در صدر قرار بگیرد.
پس از جنسیس، برند لوکس تویوتا یعنی لکسس با 100 ایراد در هر صد مدل فروخته شده در رتبه دوم ایستاده است. برندهای بیوک، پورشه و تویوتا نیز با 103، 104 و 113 ایراد به ترتیب رتبه های سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.
اما از میان مدل های مختلف باید گفت لکسس ES به عنوان قابل اعتمادترین خودرو برگزیده شده است. در جداول زیر می توانید سه مدل برتر در هر کلاس را مشاهده فرمایید.
پاسخ ها