دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

کمیسیون فین تک نصر تهران: تصویب طرح ناقص درباره رمزارزها بدتر از بی قانونی است

کمیسیون فین‌تک نصر تهران: تصویب طرح ناقص درباره رمزارزها بدتر از بی‌قانونی است

رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران ضمن انتقاد از اطلاع رسانی و رفتار کمیسیون رمزارز نصر کشور درباره طرح ارائه شده به مجلس می‌گوید که خود این طرح نواقص زیادی دارد و یک طرح جامع نیست. او تاکید دارد داشتن یک طرح ناقص می‌تواند به مراتب بدتر از نبود یک طرح باشد.

«رضا قربانی»، عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، در گفتگو با دیجیتال ادعای اینکه کمیسیون رمزارز نصر کشور اولین طرح درباره ارزهای دیجیتال را به مجلس ارائه داده و به همین خاطر هم باید همین طرح پیگیری شود را غلط می‌خواند. او می‌گوید نمی‌شود گفت تاریخ از جایی شروع شده که «دوستان» خلق شده‌اند:

«عمر کمیسیون دو سال است و ماجرای رمزارزها حداقل ۷ سال است که در ایران دنبال می‌شود. در همان مجلس یک گزارش داریم مربوط به قبل از خلق این کمیسیون (شهریور ماه ۱۳۹۷) که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس در ۲۵ صفحه تدوین شده و بسیار متن کامل‌تری از طرح فعلی است. طرح فعلی که ۵ صفحه است نه شانیت یک متن حقوقی را دارد و نه شانیت یک طرح پژوهشی اما اسمش را گذاشتند طرح جامع رمزارزها در ایران

کمیسیون فین‌تک نصر تهران: تصویب طرح ناقص درباره رمزارزها بدتر از بی‌قانونی است

قربانی با طرح این موضوع که اگر اوایل اردیبهشت ماه، در رسانه «راه پرداخت» درباره این طرح صحبت نمی‌کرد، کسی درباره این طرح صحبت علنی نمی‌کرد می‌گوید که سر به مهر باقی گذاشتن مواردی در این سطح کلان کار درستی نیست:

«زمانی که از صنف در یک طرحی توسط مجلس مشورت شده، نباید این موضوع سر به مهر باقی بماند. فراخوان کنونی این کمیسیون نیز یک نوشداروی بعد از مرگ سهراب است و کار از کار گذشته که دوستان یادشان افتاده رفتار را انجام دهند.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا در طول سال گذشته به صورت رسمی خواستار مذاکره و تبادل نظر با کمیسیون رمزارز نصر کشور پیرامون طرح ارائه شده به مجلس شده یا نه می‌گوید: «ما یک نامه‌ای به «برات قنبری» در نصر کشور ارسال کردیم که نمی‌دانیم به دستشان رسیده است یا خیر. کمیسیون رمزارز نصر کشور گاهی بیانیه‌هایی منتشر می‌کند که در سایت نصر کشور نیست و اطلاع رسانی در کانالهای تلگرامی است. لفظ کشوری را طوری به کار نبرند که نصر کشور قیم دیگران است، موضوع اینگونه نیست. بحث فقط بر سر همین کمیسیون نیست و برخی کمیسیون‌ها در نصر به خاطر قدرت‌های پشت پرده نفوذی بیشتر از نصر دارند و این موضوع باعث شده که خیلی از افراد با نصر قهر کنند.»

قربانی به دیجیتال می‌گوید اعضای کمیسیون نصر کشور به کمیسیون فین‌تک نصر تهران می‌گویند «کمیسیون‌های کوچک‌تر» و این موضوع را خلاف مبانی صنفی می‌داند: «دوستان حتی مبانی صنف را نمی‌دانند. صنف مانند فرمانداری و بخشداری نیست. یک ساختار صنفی داریم؛  اینگونه نیست که در نصر کشور یک کمیسیون تشکیل دهیم و هر نامه‌ای بلوکه شود و کار خودشان را بکنند. این حرف‌ها نسبت به صنف تحقیرآمیز نیست، نصر کشور منصوب نشدند به بقیه دستور بدهند آنها باید تعامل پیوسته با تک تک اعضا داشته باشند. من خودم در هیات مدیره تهران هستم و حق ندارم کاری را سرخود انجام دهم بدون آنکه اطلاع‌رسانی دقیقی انجام دهم.»

قربانی با طرح این پرسش که آیا برای کمیسیون‌های دیگر مشکلی وجود دارد مستقیم بروند با مجلس صحبت کنند؟ تاکید دارد که باید همدلی و همکاری بیشتری در سطح کلان رخ بدهد :

«یک جلسه با نمایندگان مجلس قرار است پیرامون این مساله برگزار شود و آنها بازهم برای این جلسه اشتباه رفتار کردند و به دوستان برگزیده تک تک تماس می‌گیرند و به عنوان کارشناس دعوتشان می‌کنند. نمی‌توان گفت ما چون نصر کشور هستیم خودمان تصمیم می‌گیریم و دیگران به کنار بروند. چه نیازی دارد نصر تهران یا کمیسیون فین تک برود و با کمیسیون نصر کشور درباره طرح رمز ارزها صحبت کند؟ مگر دری به روی ما بسته است که فقط باید با این عزیزان حرف بزنیم؟»

ایراد خود طرح از نظر کمیسیون فین‌تک نصر تهران چیست؟

او جدا از این رفتارها که به تعبیر او غلط است، به خود متنی که توسط کمیسیون رمزارز نصر کشوری به مجلس ارائه شده و در حال پیشروی است نیز نقد دارد. او در پاسخ به این سوال که انتقادهایش نسبت به طرح پیش رو چیست به دیجیتال می‌گوید:

«اگر قانون نداشته باشیم راحت‌تر از این هستیم که یک قانون ناقص و بد را جلو ببریم. هیچکس مخالف قانونمند کردن رمزارزها نیست ولی اینکه فقط ماینینگ را ببینیم هم درست نیست. دو سال پیش مصوبه هیات دولت را بر مساله ماینینگ داشتیم که از طرح کنونی هم مفصل‌تر است اما جامع نبود و مشکل‌ساز شد؛ حتی برای ماینینگ. به عنوان مثال در آن طرح بحث گمرکی دیده نشده و واردات دستگاه‌ها به مشکلات خورده که اخبار آن هم منتشر شده است. اگر قانونی شدن درست انجام نشود، شرایط را بدتر می‌کند.»

قربانی باور دارد کمیسیون رمزارز نصر کشور با یک ادبیات خاصی می‌گوید ماینرها منافع ملی هستند و هرکس مخالفش باشد را نیز یک شیطان می‌دانند: «کسی نمی‌گوید ماینینگ را باید جمع کرد اما هر چیزی وجهه خوب، بد و زشت دارد. باید تمام جوانب را در نظر گرفت تا به مشکل برنخورد. هم‌اکنون در دنیا هم بر سر مسائل مختلف ماینینگ اختلاف نظر دارد.»

قربانی در پاسخ به این پرسش که اگر ماینینگ‌ها مشکل اصلی حوزه رمزارز در کشور نیست پس چه موردی را باید بررسی کرد به دیجیتال می‌گوید: «مساله اصلی ما در حوزه رمزارز ماینینگ نیست و مشکل اصلی تبادلات و صرافی‌ها و اکسچنج‌ها است. اکسچنج‌ها اسم صرافی را یدک می‌کشند وگرنه مرکز تبادل هستند و کارکردی شبیه به بورس دارند. این موارد بیشتر به سازمان بورس مرتبط است تا بانک مرکزی.»

به گفته قربانی بدیهیاتی در طرح فعلی ارائه شده به مجلس درباره رمزارزها دیده نشده است: «می‌گویند دو سال برای آن وقت گذاشته‌اند. در طول چندین سال گذشته گزارش‌های متعددی از سوی نهادهای حاکمیتی مطرح شده که بسیار کامل‌تر است. بحث پولشویی دیده نشده، نمی‌گویم بیت کوین برای پولشویی است اما باید بحث آن باز شود تا به مشکل برنخورد. موضوع مالیات نیز مساله مغفول دیگری در این طرح است که دنیا با آن درگیر است؛ اگر به آن پرداخته نشود مصوبه‌های جدید و بندهای جدیدی در راه خواهند بود که چالش‌های بسیاری درست می‌کنند.»

کمیسیون فین‌تک نصر تهران: تصویب طرح ناقص درباره رمزارزها بدتر از بی‌قانونی است

به گفته قربانی طرح فعلی تناقض‌های زیادی هم دارد و باید به این مسائل پرداخته شود: «تلاش شده و یک مسیر صحبتی با مجلس توسط دوستان ما در نصر کشوری باز شده که قابل احترام و تشویق است؛ اما نباید به اشتباهات اصرار ورزید. به اختلافات هم دامن نزنیم که هر انجمن و کمیسیون خودش به صورت مستقل طرحی را پیش ببرد.»

قربانی می‌گوید: «برخلاف اظهارات نصر کشور، جمع بندی این قانون نه تنها به نفع همه نخواهد بود بلکه به ضرر بسیاری از بازیگران و فعالین حوزه رمزارز خواهد بود.»

باید دید نهایتاً تعامل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در این رابطه چگونه خواهد بود.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋