دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس: عرضه خودرو در بورس منوط به آزادسازی واردات است

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس: عرضه خودرو در بورس منوط به آزادسازی واردات است

سال گذشته بود که ایده عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شد. تا به امروز به دلیل اختلافات موجود میان دستگاه‌های مختلف، این طرح به مرحله اجرا نرسیده است. چرا که هنوز انتقادات فراوانی به آن وارد است و برای اجرایی شدن، به ایجاد بستر مناسب نیاز دارد. اما یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تازگی درباره این طرح اظهارنظر کرده و به اجرا در آمدن آن را منوط به آزادسازی واردات خودرو به کشور دانسته است.

فروش خودرو در بورس

جبار کوچکی نژاد؛ عضو کمیسیون برنامه؛ بودجه و محاسبات مجلس؛ در گفتگو با اخبار خودرو؛ دیدگاه خود درباره طرح عرضه خودرو در بورس را این گونه مطرح می‌کند: برخی هدف از عرضه خودرو در بورس را کشف قیمت می‌دانند. اما آنها می‌گویند که نباید این امر با واگذاری همراه باشد که چنین چیزی هم عملا با ذات بورس در منافات است.

خرید خودرو در بورس نباید به گونه‌ای باشد که فقط افراد متمکن از پس آن بر بیایند. اکنون برای تعیین قیمت خودرو در بورس؛ بر روی شورای رقابت؛ شورای اقتصاد و خود بورس بحث است. اما دولت می‌تواند با ارائه یارانه خرید خودرو به مردم؛ کمک بیشتری به مصرف کنندگان کند.

از طرفی با عرضه خودرو در بورس؛ شاهد افزایش صد در صدی قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های مصوب در روش قرعه کشی خواهیم بود که به این ترتیب؛ امکان خرید آسان خودرو از قشر بزرگی از مردم سلب می‌شود.

فروش خودرو در بورس

کوچکی نژاد در ادامه می‌گوید: اقتصاد تلاطمی کشور سبب می‌شود که هر تصمیمی برای اجرایی شدن؛ نیاز به ارزیابی بسیار داشته باشد. متاسفانه رشد نرخ ارز؛ صنعت خودرو را هم به مانند سایر صنایع و اقتصاد کشور؛ تحت تاثیر قرار داده است. چ

نانچه اقتصاد در شرایط آرامی به سر می‌برد؛ نوسان نرخ ارز نمی‌توانست به صنعت آسیب برساند. اما اکنون کوچک‌ترین شوک ارزی منجر به ایجاد خسارت در صنایع می‌گردد. یکی از پیش نیازهای اصلی عرضه خودرو در بورس؛ آزاد سازی واردات است که البته در شرایط انحصار و افزایش تقاضا؛ این روش هم راه به جایی نمی‌برد.

با این حساب روشن است که هنوز مخالفان بسیاری در مورد طرح پرحاشیه فروش خودرو در بورس وجود دارد و خوشبختانه این طرح چالش انگیز هنوز نهایی نشده‌است.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋