دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

سخنگوی ستاد ملی کرونا: بخش خصوصی می تواند واکسن وارد کند و بفروشد

سخنگوی ستاد ملی کرونا: بخش خصوصی می‌تواند واکسن وارد کند و بفروشد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ساعاتی پیش اعلام کرده در فرآیند واکسیناسیون، بخش خصوصی می‌تواند واکسن وارد کند و بفروشد. او همچنین تاکید کرده واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی که در کشورهای دیگری تولید شده باشند منع قانونی ندارد.

«علیرضا رئیسی» در صحبت‌های دیشب خود در شبکه اجتماعی کلاب هاوس اعلام کرده که «بخش خصوصی می تواند به سه صورت واکسن کرونا وارد کند؛ نخست اینکه واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد. دوم اینکه واکسن‌ها را در اختیار بخش خصوصی و تولیدی قرار دهد و رایگان واکسن‌ها را تزریق کنند اما شرط‌های کوچکی در حوزه مراقبتی داریم و باید افراد دریافت کننده واکسن در سامانه ما ثبت شوند تا عوارض واکسن را ثبت و رصد کنیم. سوم اینکه شرکت خصوصی واکسن بیاورد و بفروشد؛ هرچند ما با این روش مخالف هستیم.»

واکسن آمریکایی

رئیسی در ادامه صحبت‌هایش مبنی بر مخالفت با روش سوم گفته که «ما موافقیم شرکت‌های خودرویی و فولاد بروند و واکسن بیاورند. این منطقی است که بخش خصوصی واکسن کرونا وارد کند. ما واکسن را پولی نخواهیم کرد و با تزریق واکسن پولی در شبکه بهداشت موافق نیستیم. باید توجه داشت که ما حالا حالاها درگیر کرونا هستیم و تا پایان سال باید ١٢٠ میلیون دوز واکسن بزنیم که این قطعا از توان تولید داخل خارج است و بخش خصوصی می‌تواند واکسن را تهیه کند و با قیمت توافقی و تمام‌شده بفروشد یا در بخش خصوصی تزریق شود.»

موضوع تزریق واردات واکسن به بخش خصوصی می‌تواند شائبه شرایط دریافت واکسن کرونا خارج از نوبت و با پرداخت هزینه را که چندی پیش اعلام و توسط وزارت بهداشت تکذیب شده بود، دوباره تقویت کند. «کیانوش جهانپور»، سخنگوی سازمان غذا و دارو  پیش‌تر گفته بود: «هر واکسن مجاز از هرجا وارد کشور شود توسط وزارت بهداشت خریداری و در چارچوب برنامه واکسیناسیون ملی علیه کووید۱۹ به صورت رایگان توزیع و تلقیح خواهد شد.»

منعی برای واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی وجود ندارد

ناگفته نماند طبق اظهارات تازه رئیسی به نظر می‌رسد که بر خلاف محدودیت‌های اعلام شده، منعی برای واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی هم وجود ندارد. رئیسی در این باره گفته: «ما روی برند واکسن بحثی نداریم و ما فقط از آمریکا و انگلیس واکسن نمی‌خریم. بدانید که واکسن آکسفورد استرازنکا هم به نوعی انگلیسی است اما این واکسن را از کره جنوبی خریداری کردیم و اگر برند واکسنی آمریکایی باشد و در کشور دیگری تولید شود ما اجازه خرید این واکسن را می‌دهیم.»

او در ادامه گفته: «به عنوان مثال بخش خصوصی می تواند واکسن آمریکایی مادرنا را از آلمان یا هلند خریداری کند و فقط واردات واکسن تولید شده در آمریکا و انگلیس ممنوع است.»

پیش از این عضو کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده بود قیمت تمام شده واکسن‌های وارداتی توسط بخش خصوصی رقمی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋