دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

نتایج یک تحقیق: نرخ انتقال ویروس کرونا در اقلیم های گرمسیر کمتر بوده است

نتایج یک تحقیق: نرخ انتقال ویروس کرونا در اقلیم‌های گرمسیر کمتر بوده است

تحقیقات نشان می‌دهند که دمای بالا و شرایط اقلیمی استوایی ظاهرا می‌توانند به کاهش انتقال ویروس کرونا کمک کند. محققان با بررسی ۱۱۷ کشور دریافته‌اند که هرچه کشورها به خط استوا نزدیک‌تر بوده‌اند، نرخ ابتلا به کووید-۱۹ در آن‌ها پایین‌تر بوده است.

بر اساس مطالعاتی که نتایج آن در مجله علمی Scientific Reports منتشر شده، به نظر می‌رسد تعداد مبتلایان ویروس کرونا در کشورهای نزدیک استوا که تابش آفتاب بیشتری دارند و گرم‌تر هستند، نسبت به کشورهای دور از خط استوا و دارای اقلیم‌های سرد کمتر بوده است. البته دانشمندان تاکید دارند که این یافته‌ها به معنای این نیست که شیوع کووید-۱۹ در تابستان متوقف می‌شود، ولی گرما احتمالا از انتقال سریع‌تر ویروس جلوگیری می‌کند.

دانشمندان موسسه «هایدلبرگ» آلمان و آکادمی علوم پزشکی چین، با بررسی اطلاعات ۱۱۷ کشور از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ (۹ ژانویه ۲۰۲۱) به بررسی آماری رابطه میان عرض جغرافیایی و نرخ انتقال کووید-۱۹ پرداخته‌اند. آن‌ها از اطلاعات سازمان بهداشت جهانی هم کمک گرفته‌اند تا فاکتورهایی مثل جابه‌جایی هوا، هزینه خدمات درمانی، توسعه اقتصادی و نرخ کهولت سن را که می‌توانند بر نتایج تحقیقات اثر بگذارند در این مطالعات کنترل کنند.

نتایج یک تحقیق: نرخ انتقال ویروس کرونا در اقلیم‌های گرمسیر کمتر بوده است

محققان می‌گویند هر ۱ درجه افزایش در عرض جغرافیایی نسبت به خط استوا با افزایش ۴.۳ درصدی در موارد ابتلا به کووید-۱۹ در هر یک میلیون نفر همراه بوده است. این یعنی اگر یک کشور نسبت به کشوری دیگر ۱۰۰۰ کیلومتر به خط استوا نزدیک‌تر بوده باشد، نرخ ابتلا به ویروس کرونا در هر یک میلیون نفر در آن کشور باید ۳۳ درصد کمتر باشد. البته این مقایسه در کشورهایی انجام می‌شود که در سایر فاکتورها با هم برابری دارند.

دانشمندان دقیقا نمی‌دانند که چرا این نوع ویروس‌ها در دمای سرد و گرم رفتار متفاوتی دارند. ولی برای مثال برخی تحقیقات قبلا نشان داده بودند که ویروس‌های تنفسی در هوای سرد و رطوبت پایین بیشتر در هوا باقی می‌مانند. حالا تحقیقات جدید هم از نتایج مشابهی خبر می‌دهند. این یافته‌ها می‌توانند نشانگر این باشند که در تابستان پیش رو نرخ ابتلا احتمالا مقداری کمتر خواهد شد اما دوباره در زمستان با افزایش مبتلایان روبرو می‌شویم.

البته محققان تاکید کرده‌اند که نتایج تحقیق آن‌ها با توجه به اطلاعات موجود تا تاریخ ۲۰ دی منتشر شده و وضعیت گونه‌های جدید ویروس کرونا از جمله گونه آفریقایی و انگلیسی را در نظر نگرفته است. در نتیجه، نمی‌دانیم که این ویروس‌ها هم در مواجهه با دماهای متفاوت رفتار مشابهی دارند یا خیر.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋