دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

حدود ۱۰ هزار برنامه در اپ استور قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» را فعال کرده اند

حدود ۱۰ هزار برنامه در اپ استور قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» را فعال کرده‌اند

گزارشی تازه می‌گوید حدود ۱۰ هزار اپلیکیشن iOS در کمتر از یک هفته از زمان راه‌اندازی قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» یا App Tracking Transparency (ATT)، این ویژگی را اجرایی کرده و حالا برای ردیابی کاربران از آن‌ها مجوز می‌گیرند.

بر اساس اطلاعات و تحلیل‌های شرکت AppFigures، حدود ۱۰ هزار اپ iOS مطابق دستورالعمل‌های جدید اپل درخواست مجوز برای ردیابی کاربر را فعال کرده‌اند. با این حال، طبق آمارها حدود ۲ میلیون اپلیکیشن در اپ استور وجود دارد و هنوز شمار بسیار زیادتری از برنامه‌ها باید این قابلیت را فعال کنند.

حدود ۱۰ هزار برنامه در اپ استور قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» را فعال کرده‌اند

در میان پذیرندگان اولیه ATT بیشترین سهم با ۲۰ درصد متعلق به بازی‌هاست. سایر دسته‌ها نظیر ابزارهای کاربردی، سرگرمی، اخبار و خرید روی هم ۶ درصد از مجموع این آمار را تشکیل داده‌اند. در سوی دیگر، حدود ۵ درصد از این برنامه‌ها اپ‌های شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند که معمولا بخش عمده درآمد خود را از تبلیغات به دست می‌آورند.

بررسی اجمالی اعلان‌هایی که از سوی اپ‌ها به کاربران نشان داده می‌شوند، حاوی دامنه متنوعی از پیام‌هاست که از توضیحات کامل تا متون پیش‌فرض و ادعاهای گمراه‌کننده را در بر می‌گیرد.

حدود ۱۰ هزار برنامه در اپ استور قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» را فعال کرده‌اند

«شفافیت ردیابی اپ» که هفته گذشته همزمان با انتشار iOS 14.5 روی دستگاه‌های اپل فعال شد، از توسعه‌دهندگان می‌خواهد قبل از ردیابی فعالیت‌های کاربر از او مجوز بگیرند. اپل می‌گوید با این کار حق انتخاب را به کاربران می‌دهد. ولی از آن سو، منتقدان باور دارند که با اعلام چنین پیامی اکثر کاربران از اشتراک‌گذاری فعالیت‌های خود صرف‌نظر می‌کنند و کسب و کارها آسیب زیادی خواهند دید.

اپل برای حل مشکل توسعه‌دهندگان که عمدتا از تبلیغات درآمدزایی می‌کنند، مجموعه‌ای از ابزارها را معرفی کرده که با تمرکز بر حریم خصوصی افراد توسعه داده شده‌اند. این ابزارها، از جمله SKAdNetwork و Privacy Click Measurement، به‌طور مستقیم کاربران را شناسایی نمی‌کنند و به همین خاطر می‌توانند بدون کسب مجوز از افراد در اپلیکیشن‌ها به کار گرفته شوند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋