دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

رئیس سازمان غذا و دارو: واکسن کرونای تمامی افراد کشور تا پایان سال تامین خواهد شد

رئیس سازمان غذا و دارو: واکسن کرونای تمامی افراد کشور تا پایان سال تامین خواهد شد

رئیس سازمان غذا و دارو وعده داد با تولید میلیونی واکسن کرونای ساخت داخل در کنار واردات آن، تا پایان سال واکسن تمامی افراد کشور تامین شود.

«محمدرضا شانه‌ساز» امروز در نشست خبری مجازی با خبرنگاران، ابراز امیدواری کرد از خردادماه امسال نخستین مجموعه میلیونی واکسن داخلی تولید شود و به دنبال آن در ماه‌های بعد این رقم به بالای ۱۰ میلیون واحد برسد تا نگرانی از بابت تامین واکسن برای تمامی گروه‌های جمعیتی کشور تا پایان سال رفع شود.

او با بیان این که از ابتدا چشم‌داشتی به واردات واکسن نداشتیم و برنامه‌ریزی اصلی ما روی تولید آن بود، اظهار داشت که از هیچ تلاشی برای واردات واکسن فروگذاری نکردیم و توانستیم با کمک بانک مرکزی همه زمینه‌های آن را با وجود مشکلات تحریم، انتقال و تامین ارز فراهم سازیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که تمامی واکسن‌های وارداتی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرند به رایگان بودن فرآیند واکسیناسیون اشاره کرد.

عدم نیاز به تاییدیه جهانی برای واکسن ایرانی

به گفته شانه‌ساز تا کنون ۴ شرکت در زمینه تولید واکسن موفق به دریافت مجوز انجام مطالعات بالینی شده‌اند و دو شرکت هم مجوز تولید مشترک را دریافت کرده‌اند.

واکسن ایرانی کرونا

او در ادامه با اشاره به این که سازمان غذا و دارو حدود ۱۰ سال پیش موفق به کسب گواهی نظارت بر تولید و عرضه واکسن از سازمان جهانی بهداشت شده بود، بیان کرد: «داشتن این گواهی به این معنی است که هر واکسنی را که سازمان غذا و داروی ایران تایید کند از نظر سازمان جهانی بهداشت می‌تواند در لیست تامین واکسن قرار گیرد.»

آخرین وضعیت تامین واکسن کرونا

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو تاکنون واردات ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن انجام شده و حدود ۴۹ شرکت بخش خصوصی نیز برای واردات واکسن کرونا اعلام آمادگی کردند که از این تعداد برای ۳۵ شرکت معرفی نامه صادر شده اما تا امروز موفق به اعلام مستندات واردات نشده‌اند.

وی همچنین به برنامه «کوواکس» اشاره کرد که طبق آن بایستی تا ۱۰ فروردین ماه امسال، ۴.۵ میلیون دوز واکسن به ایران تحویل داده می‌شده اما تا کنون فقط ۷۰۸ هزار دوز آن دریافت شده است.

شانه ساز

شانه‌ساز در همین رابطه بدقولی‌های شرکت‌های طرف قرارداد با ایران را برشمرد و گفت:

«ما با شرکت هندی «بهارات» تفاهم‌نامه واردات ۲.۵ میلیون دوز را امضا کردیم که پول ۵۰۰ هزار تای آن پرداخت شده اما پس از واردات ۲۵ هزار دوز، دادستانی هند مانع ارسال باقی واکسن‌ها شد. همچنین با روسیه جهت واردات ۲ میلیون دوز واکسن کرونا قرارداد بسته بودیم که کمتر از این مقدار وارد شد و قراردادی جهت دریافت ۶۰ میلیون دوز تا پایان سال میلادی جاری با آن‌ها بسته شده که نمی‌دانیم چه میزان قابل تحقق خواهد بود.»

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋