دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

تکنولوژی چراغ هوشمند فورد مخصوص رانندگی در شب معرفی می شود

تکنولوژی چراغ‌ هوشمند فورد مخصوص رانندگی در شب معرفی می‌شود

رانندگی در شب به خاطر دید محدودتر نیازمند دقت و تمرکز بیشتری است، به‌ویژه در مسیرهای ناآشنا و جاده‌های پر پیچ و خم که احتمال تصادف در آنها بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. فورد برای مقابله با این مشکل از چراغ‌های پیشرفته‌ای رونمایی کرده که به قابلیت انطباق با مسیر مقابل مجهز هستند. تکنولوژی فورد در مراحل اولیه توسعه قرار داشته و با عنوان چراغ‌های هوشمند پیش‌بینی کننده (Predictive Smart Headlights) شناخته می‌شود. در این تکنولوژی که توسط تیم مهندسی و تحقیقات پیشرفته فورد در اروپا توسعه می‌یابد، داده‌های لحظه‌ای مربوط به GPS استخراج شده و نور چراغ‌ها بر اساس آن داده‌ها تنظیم می‌شود تا راننده بهینه‌ترین و بیشترین میزان دید را داشته باشد.

تکنولوژی چراغ‌ هوشمند فورد مخصوص رانندگی در شب معرفی می‌شود

به گفته فورد کار اصلی را در واقع یک نرم‌افزار متصل به سیستم مسیریاب انجام می‌دهد. این نرم‌افزار با کمک سیستم مسیریاب پیچ‌ها را شناسایی نموده و چراغ‌ها را بسته به زاویه و شدت پیچ تنظیم می‌کند. خودروساز آمریکایی معتقد است به لطف این تکنولوژی خطرات بالقوه و سایر استفاده‌کنندگان از جاده بهتر در معرض دید قرار می‌گیرند.

تکنولوژی چراغ‌ هوشمند فورد مخصوص رانندگی در شب معرفی می‌شود

علاوه‌بر داده‌های GPS، تکنولوژی ابداعی فورد از یک الگوریتم پیشرفته نیز کمک می‌گیرد. این الگوریتم وظیفه دارد با محاسبه زاویه پیچ و سرعت حرکت خودرو، مسیر پرتاب نور چراغ‌ها را تنظیم کند. این امر سبب می‌شود در پیچ‌های تند و تقاطع‌ها راننده میدان دید گسترده‌تری داشته باشد و بتواند تابلوهای راهنمایی، عابرین پیاده، دوچرخه‌سواران و حیوانات وحشی را راحت‌تر ببیند.

تکنولوژی چراغ‌ هوشمند فورد مخصوص رانندگی در شب معرفی می‌شود

مایکل کوهر (Michael Koherr) از مهندسین بخش نور فورد اروپا در این رابطه گفته:

«تکنولوژی چراغ‌های پیش‌بینی کننده که ما مشغول توسعه آن هستیم، به معنای آنست رانندگی در تاریکی می‌توان به سادگی دنبال کردن چراغ‌ها باشد. سیستم جدید مبتنی بر نقشه و مکان، یک گام جدید در راستای سهولت و کاهش استرس رانندگی در شب محسوب می‌شود.»

شاید بپرسید در مسیرهای دوردست و یا مناطقی که داده‌های مربوط به مکان در دست نیست، تکنولوژی فورد چگونه عمل می‌کند. در پاسخ باید گفت در چنین شرایطی تصاویر دریافتی از دوربین و بازخوردهای فرمان مبنا قرار می‌گیرد.

تکنولوژی چراغ‌ هوشمند فورد مخصوص رانندگی در شب معرفی می‌شود

فورد تاکید می‌کند عملکرد تکنولوژی پیشرفته خود را در محیط مجازی و از طریق شبیه‌ساز بارها تست کرده است. این شبیه‌ساز به گونه‌ای طراحی شده که نحوه بازتاب نور در دنیای واقعی را با دقت بالایی شبیه‌سازی نموده و به محققان اجازه می‌دهد قبل از تولید انبوه و آزمایش در جاده، نواقص احتمالی را برطرف کنند.

ناگفته نماند در مقطع کنونی مشخص نیست فورد از چه زمانی نسبت به بهره‌گیری از چراغ‌های هوشمند پیش‌بینی کننده در محصولات خود اقدام خواهد کرد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋