دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

پژوهشی جدید: فشار خون بالا از ارتباط احتمالی بین دیابت و زوال عقل خبر می دهد

پژوهشی جدید: فشار خون بالا از ارتباط احتمالی بین دیابت و زوال عقل خبر می‌دهد

یافته‌های جدید محققان «کالج سلطنتی لندن» نشان می‌دهد عوامل کاردیومتابولیک مرتبط با دیابت نوع ۲ مانند افزایش فشار خون، سطح گلوکز و کلسترول می‌تواند با ابتلا به زوال عقل در میانسالی ارتباط داشته باشد.

بررسی‌های اولیه توسط محققان نشان می‌دهد که افراد مبتلا به بیماری دیابت، دو برابر بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به زوال عقل در دوران میانسالی قرار دارند. البته هنوز علت این ارتباط و دلایل آن به صورت دقیق از سوی محققان مشخص نشده است.

تحقیقات جدیدی که اخیرا نتایج آن در کنفرانس حرفه‌ای ۲۰۲۱ دیابت انگلیس ارائه شده، سرنخ‌هایی از این رابطه علت و معلولی را توضیح می‌دهد. محققان سال‌هاست در این زمینه بررسی و تحقیق می‌کنند و تاکنون وضعیت بیش از ۲۰۰ هزار فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ را مورد بررسی قرار داده‌‌اند.

پژوهشی جدید: فشار خون بالا از ارتباط احتمالی بین دیابت و زوال عقل خبر می‌دهد

از این تعداد فرد مبتلا به دیابت در حدود ۱۰ درصد از آنها در میانسالی به زوال عقل مبتلا شده‌اند. محققان وضعیت سلامت آنها را از نظر فشار خون و کلسترول طی بازه زمانی ۲۰ ساله مورد بررسی قرار دادند.

یافته‌های متخصصان نشان می‌دهد آن دسته از بیماران دیابتی که به زوال عقل مبتلا شده‌اند، در حدود ۱۹ سال قبل از تشخیص این بیماری از فشار خون نیز رنج می‌بردند. این در حالی است که آن دسته از بیماران دیابتی که به زوال عقل مبتلا نیستند، چنین مشکلی را در سال‌های قبل نداشته‌اند.

با وجود دستیابی به یافته‌های جدید، محققان تاکید می‌کنند که نمی‌توان به صورت قطع در مورد رابطه بین دیابت و زوال عقل صحبت کرد ولی نتایج جدید نشان می‌دهد که مدیریت دقیق عوامل کاردیومتابولیک مانند فشار خون، کلسترول و سطح گلوکز برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌تواند امکان ابتلا به زوال عقل را در میانسالی کاهش دهد.

همچنین متخصصان تاکید می‌کنند با وجودی که هنوز به صورت قطعی نمی‌توان در مورد این نظریه اظهارنظر کرد، نتایج اولیه نشان می‌دهد رابطه نزدیکی بین فشار خون و تشخیص زودهنگام زوال عقل حتی ۲۰ سال زودتر برای بیماران مبتلا به دیابت محتمل است.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋