دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

نسل بعدی آیفون شاید بدون اپل گلس بتواند تصاویر سه بعدی نشان دهد

نسل بعدی آیفون‌ شاید بدون اپل گلس بتواند تصاویر سه بعدی نشان دهد

اپل در حال انجام تحقیقاتی است که می‌تواند با استفاده از آن تصویر واقعیت افزوده سه بعدی روی صفحه آیفون و آیپدهای آینده ایجاد کند. این اختراع جدید اپل به این معناست که آیفون‌ها و آیپدهای آینده بدون نیاز به عینک‌هایی مانند اپل گلس، می‌توانند تصاویر واقعیت افزوده و مجازی را نشان دهند.

بدون وجود اپل گلس یا هر عینک واقعیت مجازی کار برای نمایش سه بعدی تصاویر سخت می‌شود. این عینک‌ها نمایشگرهای جداگانه‌ای را مقابل هر چشم قرار می‌دهند و هر چیزی که چشم می‌بیند تحت کنترل این دستگاه‌هاست. با وجود تنها یک صفحه تخت، دستگاه نمی‌تواند تشخیص دهد که چشم شما چه جهتی را مشاهده می‌کند. ناگفته نماند که اپل قبلا ابزار تشخیص جهت نگاه (gaze detection) تولید کرده است.

مشکل از جایی شروع می‌شود که بخواهیم در یک صفحه تخت تصویر سه بعدی ایجاد کنیم. این کار قبلا در سینماها انجام شده که با عینک‌های پلاریزه یا رنگی می‌توانستند دو تصویر متقارن را از هم جدا کنند و در چشم بیننده تصویر سه بعدی با عمق ایجاد کنند.

تا زمانی که بتوانیم تصویر را به دو بخش متقارن تقسیم کنیم، می‌توانیم تصویر سه بعدی ایجاد کنیم، اما اپل هنوز مطمئن نیست که آیا بیننده می‌تواند هر کدام از عکس‌ها را جداگانه ببیند یا خیر. با این حال می‌داند که چطور در یک صفحه نمایش، دو تصویر جدا نشان دهد. اپل اخیرا مشغول توسعه صفحه نمایش تاشو برای آیفون‌ها شده که می‌تواند از آن‌ها برای در تولید تصاویر سه بعدی استفاده کند.

نسل بعدی آیفون‌ شاید بدون اپل گلس بتواند تصاویر سه بعدی نشان دهد

یک صفحه نمایش شامل آرایه‌ای از پیکسل‌ها می‌شود که در ستون‌ و ردیف‌های یک صفحه چیده شده‌اند. هنگام نمایش یک تصویر، ردیف پیکسل‌ها از بالا به پایین به طور متوالی روشن می‌شوند و تصویر را نمایش می‌دهند. اگر دو تصویر داشته باشیم که هر کدام را یک ردیف در میان نشان دهیم، می‌توانیم اثری ایجاد کنیم که بخش چپ و راست صفحه نمایش تاشو، با یکدیگر متفاوت باشد و تصویر سه بعدی ایجاد شود.

در نمایشگرها برای جلوگیری از تار شدن صفحه در حرکت، پالس‌های ریزی در پیکسل‌ها ایجاد می‌شود که با چشم قابل مشاهده نیستند و انجام چنین کاری می‌تواند مشکلات خاص خودش را ایجاد کند. با این حال اپل راه حل‌هایی برای جایگزینی صفحه نمایش، اطمینان از نمایش لحظه‌ای تصاویر و سایر موارد ارائه داده است.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋