مدیر منطقهای آلفارومئو در ایالات متحده، اخیرا در اظهار نظری جالب گفته کیفیت محصولات این برند ایتالیایی همتراز با رقبای آلمانی است. این ادعا در حالی مطرح شده که بسیاری از مشتریان و نشریات نظر دیگری داشته و با آقای ایمپاراتو مخالف هستند٬ به شکلی که محصولات آلفارومئو در بسیاری از ارزیابی های کیفی در ردههای آخر قرار میگیرند و در همین راستا مدیران تازه آلفا قصد دارند تا در قالب برنامه ای ۵ ساله٬ با افزایش کیفیت٬ قیمت محصولات و جایگاه برند خود را به رقبای آلمانی نزدیکتر کنند.
آقای ژان فیلیپه ایمپاراتو پس از ادغام گروه فیات کرایسلر با PSA و شکلگیری گروه جدید استلانتیس به سمت مدیریت آلفارومئو در آمریکا منصوب شده است. این برند ایتالیایی در ایالات متحده از لحاظ فروش چندان موفق عمل نکرده و آقای ایمپاراتو ماموریت دارد به این وضعیت سر و سامان ببخشد.
برای دستیابی به این هدف، آقای ایمپاراتو تمرکز بر فاکتورهایی چون کیفیت، سودآوری و استراتژی جامع عرضه محصولات را در دستور کار قرار داده است. پس از روی کار آمدن وی عرضه مدل جدید تونیل (Tonale) به تاخیر افتاد، چرا که از دید او مهندسان باید روی عملکرد نسخه هیبریدی شارژی آن بیشتر کار کنند.
این مدل در ردهای پایینتر از استلویو قرار گرفته و در صورت جلب نظر مثبت مشتریان، میتواند نقشی کلیدی در بهبود آمار فروش آلفارومئو ایفا کند.
مدیرعامل منطقهای جدید آلفارومئو قصد دارد از سیاست کارلوس تاوارس در نجات PSA از ورشکستگی الگوبرداری کند. این سیاست شامل ورود به بخشهایی از بازار میشود که در آنها شانس تولید محصولی با تیراژ و سود مناسب بیشتر است.
به غیر از اینها، آقای ایمپاراتو میخواهد محصولات آلفارومئو را از نظر قیمت به رقبای آلمانی نزدیک کند. او در مصاحبه خود پایین نگه داشتن هزینه نگهداری را عاملی اساسی در غلبه بر رقبا دانسته و تاکید کرده این امر مستلزم توجه به حفظ ارزش خودرو در بازار دست دوم و کاهش گازهای آلاینده است.
ناگفته نماند آلفارومئو یک استراتژی پنج ساله را برای بهبود وضعیت خود تدوین کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که نتیجه این استراتژی به کجا خواهد انجامید و آیا مشتریان مدلهایی مثل جیولیا و استلویو را به رقبایی چون بامو سری ۳ و X3 و همچنین مرسدس C کلاس و GLC ترجیح خواهند داد یا خیر.
پاسخ ها