دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

ایلان ماسک: تسلا اشتباهات بزرگی در پروژه سقف خورشیدی داشته است

ایلان ماسک: تسلا اشتباهات بزرگی در پروژه سقف خورشیدی داشته است

ایلان ماسک گفته که شرکت تسلا در زمینه تولید پنل خورشیدی برای سقف خانه‌ها اشتباهات بزرگی انجام داده که منجر به سرریز هزینه و تاخیر در پروژه‌ها شده است.

ماسک می‌گوید تسلا در حال حاضر در تلاش است تا به فروش خوبی در این پروژه برسد، اما هنوز راه زیادی برای گسترش آن وجود دارد. تسلا در کارنامه‌اش فروش ۴۹۴ میلیون دلاری این محصول در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱ را دارد، اما این مقدار همچنان سودی برای این شرکت در پی نداشته است.

در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی درباره افزایش چشمگیر قیمت سقف خورشیدی تسلا منتشر شده بود. حالا ماسک در این باره می‌گوید که تسلا هنگام نصب پنل‌های خورشیدی با زیرساخت بعضی سقف‌ها به مشکل برمی‌خورد. اگر سقفی توانایی تحمل وزن پنل‌های خورشیدی را نداشته باشد، هزینه نصب آن‌ها تا دو یا سه برابر افزایش می‌یابد، البته در صورتی که مشتری تمایلی به پرداخت افزایش قیمت نداشته باشد، تمامی هزینه را برمی‌گرداند.

ایلان ماسک: تسلا اشتباهات بزرگی در پروژه سقف خورشیدی داشته است

ماسک این محصول جدید تسلا را در سال ۲۰۱۶ با همکاری شرکت «سولارسیتی» معرفی کرد که در آن زمان پنل‌های خورشیدی این شرکت به خوبی کار نمی‌کردند و نمونه‌های اولیه انتظارات را برآورده نمی‌کردند. تسلا و سولارسیتی برای رسیدن به چشم انداز این تکنولوژی یعنی جایگزینی فتوولتاییک در پنل‌ها برای جمع‌آوری بیشتر انرژی خورشیدی، باید با یکدیگر متحد می‌شدند. از نظر ایلان ماسک انجام این کار بدون از بین بردن محدودیت‌ها و یکی شدن شرکت‌ها غیرممکن بود. ماسک در آن زمان گفته بود:

«حالا که تسلا حاضر به گسترش منبع ذخیره پاوروال (Powerwall) و سولارسیتی آماده ارائه پنل خورشیدی‌های کاملا متفاوت و جدید است، بهترین زمان برای پیوستن این دو شرکت به یکدیگر است.»

در نهایت سولارسیتی و تسلا در سال ۲۰۱۶ به هم پیوستند و در حال توسعه و بازنگری‌های این پروژه هستند، گرچه همچنان زمان زیادی تا عرضه گسترده این محصول باقی مانده است.

تسلا در سال جدید نصب پنل‌های خورشیدی در سقف خانه‌ها و فروش منبع ذخیره انرژی خانگی همراه با پنل‌های خورشیدی را گسترش می‌دهد و ماسک معتقد است که چنین کاری، راه حلی طولانی مدت برای آینده‌ای با انرژی پایدار است.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋