دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

این بدافزار اندرویدی اطلاعات شخصی و جزئیات حساب بانکی را به سرقت می برد

این بدافزار اندرویدی اطلاعات شخصی و جزئیات حساب بانکی را به سرقت می‌برد

بدافزار مخرب «FluBot» به سرعت می‌تواند رمزهای عبور، جزئیات حساب بانکی و سایر اطلاعات حساس کاربران دستگاه‌های اندرویدی را به سرقت ببرد.

این بدافزار به سادگی در قالب پیام متنی قابل انتقال است و از کاربران می‌خواهد برای پیگیری تحویل بسته سفارش داده شده روی پیوندی که در متن قرار داده شده،‌ کلیک کنند. بعد از آنکه کاربر روی پیوند مربوطه ضربه می‌زند، اپلیکیشنی روی دستگاه وی نصب می‌شود که می‌تواند به صورت یک بدافزار عمل کرده و به راحتی اطلاعات گوشی وی را به سرقت ببرد.

مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس (NCSC) دستورالعملی درباره نحوه شناسایی و حذف بدافزار FluBot منتشر کرده است. ارائه‌هندگان شبکه از جمله Three و Vodafone نیز هشدارهایی در مورد حملات پیامکی به کاربران ارائه کرده‌اند.

این بدافزار اندرویدی اطلاعات شخصی و جزئیات حساب بانکی را به سرقت می‌برد

در متن پیامک ارسال شده نام برندهای معروفی مانند Asda ،Amazon و Argos استفاده می‌شود تا کاربران به اشتباه روی لینک مربوطه ضربه بزنند.

پس از نصب بد افزار FluBot، تمام مجوزهای لازم برای دسترسی و سرقت اطلاعات حساس از جمله پسوردها، اطلاعات بانکی و سایر اطلاعات شخصی در دسترس بدافزار قرار می‌گیرد.

با وجودی که گفته می‌شود این بدافزار می‌تواند دستگاه‌های اندرویدی را آلوده کند، از کاربران اپل نیز خواسته شده تا در مورد پیام‌های متنی هوشیار باشند و هر پیوندی را باز نکنند. NCSC از کاربران درخواست کرده تا توجهی به چنین پیام‌های متنی حاوی بدافزار نشان ندهند و هیچ برنامه‌ای را به این شکل روی دستگاه خود نصب نکنند.

کاربرانی که بدون اطلاع از این موضوع بدافزار را روی دستگاه خود به اشتباه نصب کرده‌اند، لازم است در اسرع وقت برای احتیاط، گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانند.

نکته قابل توجه دیگر این است که کاربران در حین پشتیبان‌گیری از اطلاعات دستگاه، باید مراقب باشند که از بازیابی نسخه پشتیبان بد افزار جلوگیری کنند. به علاوه، NCSC به منظور جلوگیری از دسترسی مهاجمان به اطلاعات کاربران، توصیه می‌کند که رمز عبور حساب‌های کاربری خود را تغییر دهند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋