از صبح امروز (۷ اردیبهشت) دسترسی به کلاب هاوس، شبکه اجتماعی پرحاشیهی این روزها، در اینترنت ثابت بعضی شرکتها با اختلال مواجه است. این در حالیست که در روزهای اخیر، صرفا کاربران اینترنت مخابرات، همراه اول و ایرانسل به این شبکه اجتماعی دسترسی نداشتند.
بررسیهای دیجیتال نشان میدهد که اختلال در شبکه شاتل مشاهده میشود و حتی کاربران در سایر شبکههای اجتماعی نیز اعلام کردهاند که با اینترنت ثابت شاتل، نمیتوانند بدون ابزار تغییر آیپی از کلاب هاوس استفاده کنند. گزارشهای دیگری از اختلال مقطعی کلاب هاوس در اینترنت ثابت سایر شرکتها نیز منتشر شده اما دیجیتال نمیتواند صحت آنها را تایید یا رد کند.
با این وجود یک منبع مطلع در گفتگو با دیجیتال تاکید میکند که هیچ حکم فیلترینگی صادر نشده است. او اعلام میکند اختلالهایی که در در شبکه ثابت مشاهده میشود مربوط به سیستمهای مخابراتی است: «گاهی شرکتها از مخابرات بیتاستریم میکنند و در این حالت، تحت پالیسی مخابرات قرار میگیرند، که البته این موضوع شامل همه شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ثابت نیست.»
یک منبع آگاه دیگر میگوید احتمالا اختلال در نسخه iOS وجود دارد و ناشی از پلتفرم ابری خود این اپلیکیشن است. در این میان، یک کاربر کلاب هاوس با نسخه اندروید (غیر رسمی) و با استفاده از اینترنت ثابت شبکه شاتل، به دیجیتال اعلام کرد که مشکلی برای دسترسی وجود ندارد. همین مسئله این احتمال را تقویت میکند که احتمالاً اختلال در نسخه iOS نیز به زودی حل میشود.
اپلیکیشن کلاب هاوس این روزها در اپراتورهای موبایل دچار اختلال شده و حواشی زیادی نیز پیرامون این اختلال نیز به وجود آمده است. تا به امروز هیچ نهاد یا ارگانی به طور رسمی دستور فیلترینگ کلاب هاوس در اپراتورها را منتشر نکرده و اپراتورها نیز در این زمینه سکوت اختیار کردهاند. ابتدای هفته جاری رگولاتوری گزارشی تفصیلی از نحوه به وجود آمدن اختلال در کلاب هاوس توسط ایرانسل و همراه اول منتشر ساخت و وزارت ارتباطات نیز مجوز جریمه روزانه ۵۰ میلیارد تومانی را برای اپراتورها از هیات دولت گرفته است؛ اما اختلالات کماکان پابرجاست.
وضعیت شما برای ارتباط با شبکه کلاب هاوس چطور است و از چه اینترنتی استفاده میکنید؟ مشاهدات خود را در این رابطه در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
پاسخ ها