مازراتی در پیست اتومبیلرانی، نام و آوازهای قدیمی و با سابقه دارد. برای گرامیداشت این تاریخچه پرافتخار، خودروساز ایتالیایی اقدام به معرفی دو ویرایش مخصوص F Tributo از مدلهای گیبلی و لوانته در نمایشگاه خودرو شانگهای کرد. این پکیج شامل قطعات جدید ظاهری میشود که طراحی این خودروها را خاصتر میکند و در عین حال، یادآور گذشته پرشکوه مازراتی است.
خود نام F Tributo هم معنا و مفهوم خاصی دارد. F به اختصار، یادآور Juan Manuel Fangio، راننده مشهور آرژانتینی است که به مازراتی در رسیدن به مقامهای قهرمانی مختلف، کمکهای شایانی کرد. مازراتی این دو مدل را دقیقا چند روز قبل از ۹۵ سالگی حضور این برند در مسابقات اتومبیلرانی، به نمایش گذاشت.
این کمپانی در ۲۵ آوریل سال ۱۹۲۶ با Tipo26، نخستین اتومبیل مسابقهای مازراتی که نشان نیزه این شرکت را به شکل نمادین بر روی خود داشت، در کلاس ۱,۵۰۰ سی سی توسط رانندهای به نام Targa Florio.Alfieri به مقام قهرمانی دست یافت.
بازخوانی تاریخچه حضور مازراتی در مسابقات، فراتر از یادآوری نامها است. این دو ویرایش جدید، فقط در دو رنگ ویژه قابل سفارش اند، Rosso Tributo و Azzurro Tributo. رنگ قرمز، نماد مسابقات موتور اسپرت ایتالیا است که در آن، اتومبیلهای مسابقهای به شکل نمادین و با رنگ قرمز وارد پیست میشدند.
رنگ آبی، به محل استقرار کمپانی مازراتی، یعنی مودنا اشاره دارد. در هر دو خودرو میتوان قطعاتی به رنگ زرد را هم مشاهده کرد که این رنگ نیز نشانهای دیگر از منطقه مودنا به شمار میرود. گیبلی مورد نظر، به رینگهای ۲۱.۰ اینچی Titano با رنگ مشکی براق مجهز شده و لوانته مذکور هم از رینگهای ۲۱.۰ اینچی به رنگ مشکی Anteo، بهره میبرد.
مازراتی از لوگو و نشانهای خاص بر روی هر دو خودرو، استفاده کرده است. نشان F Tributo بر روی گلگیرهای هر دو دیده میشود. در حالی که نیزه سه شاخ مازراتی هم به شکل هم رنگ با بدنه، بر ستون سوم این خودروها، چسبانده شده است.
مازراتی از چرم مشکی دانه درشت Pieno Fiore برای تودوزی این دو خودرو استفاده کرده که تزئینات زرد و قرمز هم در نقاط مختلف آن، به چشم میخورند. هیچ اثری از تغییرات فنی در این خودروها نیست و فقط با یک پکیج ظاهری طرف هستیم. این دو خودرو به مناسب یادمان قهرمان Fangio با مازراتی ۲۵۰F طراحی شده و به مشتریان این برند، عرضه میشوند.
پاسخ ها