دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

شرکت «کروز» سال ۲۰۲۳ در دبی سرویس تاکسی های خودران راه اندازی می کند

شرکت «کروز» سال ۲۰۲۳ در دبی سرویس تاکسی‌های خودران راه‌اندازی می‌کند

شرکت «کروز» می‌خواهد برنامه توسعه روبوتاکسی‌ها یا تاکسی‌های خودران خود را فراتر از سان‌فرانسیسکو آمریکا ببرد. این شرکت که از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز به حساب می‌آید و تحت حمایت سافت‌بانک، مایکروسافت و هونداست، برای راه‌اندازی سرویس روبوتاکسی با دبی به توافق رسیده و تست‌های خود را در ۲۰۲۳ آغاز می‌کند.

سرویس روبوتاکسی دبی از خودروهای «کروز اوریجین» استفاده خواهد کرد که اتومبیل‌هایی تماما برقی و بدون فرمان یا پدال هستند که برای حرکت سریع در بزرگراه‌ها طراحی شده‌اند. خودروهای اوریجین که در ماه ژانویه ۲۰۲۰ معرفی شدند، به‌زودی توسط جنرال موتورز تولید می‌شوند.

البته کروز شرکتی هم در دبی راه‌اندازی خواهد کرد تا مسئولیت پیاده‌سازی، اجرای عملیات‌ها و نگهداری ناوگان این کمپانی را برعهده بگیرد. به گفته رئیس هیئت مدیره سازمان راه و حمل و نقل دبی، این سرویس ابتدا با تعداد محدودی خودرو کار خود را آغاز می‌کند اما در نظر دارد که تا سال ۲۰۳۰ شمار ناوگانش را به ۴ هزار دستگاه برساند. روبوتاکسی‌ها به مرور زمان معرفی می‌شوند و رفته‌رفته بخش‌های مختلف دبی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

شرکت «کروز» سال ۲۰۲۳ در دبی سرویس تاکسی‌های خودران راه‌اندازی می‌کند

«حمدان بن محمد»، ولیعهد دبی می‌گوید توافق با شرکت کروز گام بزرگی در زمینه محقق‌سازی استراتژی حمل و نقل خودران دبی است که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۵ درصد از سفرهای جاده‌ای را به ناوگان وسایل نقلیه خودران بسپارد. در این قرارداد کروز تا سال ۲۰۲۹ به عنوان فراهم‌کننده انحصاری تاکسی‌های خودران و سرویس‌های دربستی دبی معرفی شده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان راه و حمل و نقل دبی می‌گوید انتخاب کروز به عنوان شریک انحصاری این شهر پس از بررسی‌های دقیق و مفصل صورت گرفته و یک فرآیند چند ساله بوده است. دبی پس از آمریکا دومین منطقه‌ای خواهند بود که می‌خواهد به سمت حمل و نقل تماما خودکار برود. دبی می‌خواهد هزینه‌های جابه‌جایی خود را سالانه ۹۰۰ میلیون درهم کاهش دهد. حمدان بن محمد این معامله را اولین نوع معامله جهانی میان یک نهاد دولتی و یک توسعه‌دهنده پیشگام در زمینه اتومبیل‌های خودران می‌داند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋